دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
بسیاری از تبلیغات با عنوان جراحی بینی با قیمت پایین، باعث گمراهی افراد ناآگاه می‌شوند

جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران؟!

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

احتمالاً شما هم تبلیغاتی با محتوای انجام جراحی بینی با قیمت 4 میلیون را دیده و شنیده‌اید. قطعاً برای هر شخصی که قصد جراحی بینی را دارد، این هزینه، بسیار ایده‌آل و مناسب است.

اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که امکان جراحی بینی و دریافت نتیجه‌ای ایده‌آل و بدون نقص با 4 میلیون ممکن است؟ اگر می‌خواهید به جواب این سؤال برسید ادامه این مطلب را از دست ندهید. همچنین در ادامه، هزینه عمل بینی و نکاتی که روی هزینه این جراحی تأثیرگذار است را به‌طور کامل بررسی کرده‌ایم.

آیا انجام جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران واقعیت دارد؟

برخی از پزشکان زیبایی برای جذب مراجعان بیشتر از شعارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند که متداول‌ترین این شعارها، انجام عمل زیبایی با هزینه بسیار پایین مثل جراحی بینی با قیمت 4 میلیون تومان است.

برخی از مردم نیز به‌دلیل بودجه کم، به‌شدت جذب این تبلیغات می‌شوند. اما زمانی که به‌صورت حضوری مراجعه می‌کنند، با هزینه‌ای متفاوت مواجه خواهند شد. البته همیشه هم اینطور نیست.

گاهی‌اوقات جراحی بینی با قیمت 4 میلیون واقعیت دارد. در ادامه با عواملی که باعث می‌شوند عمل بینی با دریافت هزینه‌ای پایین انجام شود، آشنا شوید.

  1. عدم تخصص جراح: در بعضی موارد پزشکان تازه‌کار و ناشناس که مراجعان کمی دارند برای جذب مخاطب از این‌گونه تبلیغات استفاده می‌کنند و با هزینه پایین جراحی بینی را انجام می‌دهند که نتیجه آن بروز مشکلات مختلف در شخص مثل، تنگی در حفره بینی، کاهش حس بویایی، عدم‌اصلاح بینی و… است.
  2. بالابردن تعداد عمل‌های جراحی: برخی از جراحان برای آنکه تعداد عمل‌های بیشتری انجام دهند، جراحی‌های زیادی را با هزینه کم و البته کیفیت پایین انجام می‌دهند. این موضوع در اکثر مواقع باید صدمات جدی به بیمار می‌شود و در نهایت شخص، ناچار به پرداخت هزینه بالاتر برای تجدید عمل خواهد شد.
  3. جراحی توسط دانشجویان: بسیاری از این تبلیغات مربوط به کلینیک‌های زیبایی است که در آن‌ها جراحی بینی انجام ‌می‌شود. در برخی از این کلینیک‌ها، به‌جای جراح و متخصص، عمل بینی را دانشجویان و رزیدنت‌های کم‌تجربه انجام ‌می‌دهند، که نتیجه‌ای جز آسیب به سلامت و ظاهر بیمار نخواهد داشت.
ادامه مطلب
عمل انحراف بینی

عوارض جراحی بینی با قیمت 4 میلیون

از آنجایی‌که انجام عمل بینی با هزینه پایین مثل 4 میلیون، کیفیت پایینی نیز دارد، عوارض جانبی مختلفی را به‌همراه خواهد داشت که فقط برخی از آن‌ها با صرف زمان و هزینه مجدد درمان می‌شوند و برخی از مشکلات دیگر جبران‌ناپذیر خواهند بود.

در ادامه با عوارض جانبی جراحی‌های کم‌هزینه آشنا شوید.

عفونت و خونریزی

یکی از عوارض شایع در جراحی‌های غیر اصولی، عفونت و خونریزی شدید در ناحیه بینی است. اگر بیمار پس از جراحی بی‌کیفیت دچار خونریزی و عفونت شود، باید با مراجعه سریع به پزشک داروها و دستور العمل های لازم را برای بهبود این مشکل دریافت کند.

اختلالات تنفسی

اگر جراح در اثر ناآگاهی، به ساختار درونی بینی لطمه بزند و مجرای بینی را بیش از حد کوچک کند، شخص دچار مشکلات تنفسی خواهد شد. در اثر این اختلالات تنفسی، بیمار هنگام خواب، ورزش و زندگی روزانه دچار مشکل خواهد شد.

اکثر بیمارانی که به جراحی بینی با قیمت 4 میلیون اعتماد می کنند، با مشکلات مختلفی روبه رو خواهند شد

به‌جای ماندن جای زخم

در بعضی از موارد در اثر جراحی نادرست، جای زخم به‌صورت نامطلوبی روی بینی بیمار قابل‌ملاحظه خواهد بود. اگر جراح از تجربه کافی برخوردار باشد، در حین جراحی از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند. اما در غیر این صورت جای اسکار یا زخم روی بینی باقی خواهد ماند.

سوراخ شدن تیغه بینی

یکی دیگر از عوارض جراحی بی‌کیفیت، سوراخ شدن سپتوم یا تیغه بینی است. اگر تیغه بینی که راه تنفسی سمت راست و چپ بینی را جدا می‌کند، سوراخ شود، مشکلاتی مثل مشکلات تنفسی، خونریزی، صدای سوت مانند هنگام تنفس و… پدیدار می‌شوند.

 هزینه واقعی و منطقی عمل بینی بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

همانطور که گفتیم، جراحی بینی با هزینه 4 میلیون، تنها شعار تبلیغاتی برای جذب مخاطب است یا در صورت واقعی بودن با عوارض جبران ناپذیری همراه خواهد بود. اما می‌خواهیم بررسی کنیم چه عواملی روی هزینه جراحی بینی تأثیر گذار هستند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

ادامه مطلب
تغذیه بعد از جراحی بینی

آزمایش‌های مربوط به جراحی

پیش از جراحی، شخص باید آزمایشات مربوط به سلامت عمومی شخص و فرم و ساختار بینی را انجام دهد. در این آزمایش‌ها مشکلات عمومی بدنی و مشکلات مربوط به بینی مثل اختلال تنفسی و… مشخص می‌شوند.

سی تی اسکن، آزمایش خون، عکس‌برداری از جمله این آزمایش‌ها هستند که هزینه‌ای را در پی خواهند داشت.

هزینه عمل و دستمزد پزشک

اصلی‌ترین هزینه، مربوط به دستمزد جراح است. قاعدتاً پزشکان با تجربه و با سوابق خوب، هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد و قطعا جراحی بینی با قیمت 4 میلیون با توجه به هزینه های مختلف عمل، ممکن نیست.

اما دستمزد بالاتر جراحان حرفه ای نباید باعث شود، به پزشکان کم‌تجربه با دستمزد پایین روی بیاورید. زیرا برطرف‌کردن مشکلات ناشی از جراحی غیرحرفه‌ای به‌مراتب هزینه بالاتری از جراحی باکیفیت خواهد داشت.

عوامل مختلفی در هزینه جراحی بینی موثر هستند و مقدار دقیق هزینه توسط جراح تعیین می‌شود

دستمزد متخصص بیهوشی

در اکثر موارد، جراحی بینی با بیهوشی کامل بیمار انجام‌می‌شود. در این موارد تیم بیهوشی با مراقبت کامل از سلامت بیمار در اتاق عمل حضور دارند. بنابراین بخشی از هزینه عمل بینی به دستمزد متخصص بیهوشی اختصاص پیدا می‌کند.

هزینه بیمارستان یا کلینیک

هزینه جراحی بینی در بیمارستان با تجهیزات مدرن و کامل نسبت به جراحی در کلینیک بیشتر است. همچنین بیمار پس از جراحی بینی در کلینیک در همان روز مرخص می‌شود اما در بیمارستان به‌دلیل وجود امکانات کافی، به‌مدت یک‌شب در بیمارستان بستری خواهد بود. بنابراین بخشی از هزینه جراحی، به وسایل و تجهیزات به کار رفته در بیمارستان مرتبط است.

هزینه عمل بینی

آیا نوع بینی در هزینه جراحی مؤثر است؟

نوع بینی و مشکل مربوط به آن در افزایش یا کاهش هزینه جراحی مؤثر است. و هیچ نوع جراحی بینی با قیمت 4 میلیون انجام نمی‌شود. در ادامه تغییرات هزینه جراحی با توجه به مشکل و نوع بینی را بررسی می‌کنیم.

  • بینی گوشتی: بافت غضروف در بینی‌های گوشتی ضعیف است و این موضوع باعث سختی بیشتر جراحی خواهد شد. همچنین در حین عمل، تغییرات اعمال‌شده روی بینی گوشتی به‌دلیل پوشش ضخیم، به‌خوبی دیده نمی‌شوند. همین موضوع دشواری جراحی این نوع بینی‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین هزینه جراحی بینی گوشتی از بینی استخوانی بیشتر است.
ادامه مطلب
دوره نقاهت عمل بینی چقدر است؟

 

  • بینی استخوانی: اگر بینی استخوانی تنها به تغییرات جزئی مثل برداشتن قوز و برآمدگی بینی نیاز داشته‌باشد، هزینه کمتری نسبت به بینی گوشتی دارد. اما با این حال عواملی مثل پولیپ بینی و مشکلات تنفسی در افزایش هزینه تأثیر گذار هستند.

 

  • بینی عروسکی: بسیاری از افراد به بینی عروسکی که دارای قوس بیشتری است، تمایل دارند. هزینه جراحی این نوع بینی نیز به بسته به شرایط مختلف، باید توسط جراح تعیین شود.

 

  • رفع انحراف و پولیپ: اگر رفع انحراف و پولیپ با جراحی زیبایی همراه نباشد، در صورت برخورداری از بیمه، هزینه عمل توسط بیمه پرداخت خواهد شد. اما اگر با جراحی زیبایی همراه باشد، هزینه بیشتری در پی خواهد داشت. زیرا رفع انحراف بینی با برداشت غضروف همراه است. البته هزینه دقیق پس از معاینه جراح مشخص می‌شود.

 

  • عمل ترمیم بینی: عمل ترمیمی زمانی انجام‌ می‌شود که، جراحی اول با مشکلاتی همراه باشد که نیاز به اصلاح دارند. در این شرایط جراح باید این مشکلات را که معمولاً حساسیت بالایی دارند، رفع کند. به همین دلیل هزینه عمل ترمیمی افزایش پیدا می‌کند.

جراح پس از ملاحظه آزمایش ها و معاینه بیمار، هزینه دقیق جراحی را مشخص می‌کند

جمع ‌بندی

داشتن بینی خوش‌فرم در زیبایی کلی چهره تأثیر به سزایی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد در جامعه به این عمل زیبایی روی آورده‌اند.

اما بسیاری از آن‌ها برای صرف هزینه کمتر به دروغ‌هایی مثل جراحی بینی با قیمت 4 میلیون اعتماد می‌کنند و در نهایت ناچار می‌شوند پس از تحمل مشکلات و سختی زیاد، با صرف هزینه بالاتر عوارض جراحی نادرست را درمان کنند.

حتی در بسیاری از موارد، بیمار با مشکلات جبران ناپذیری مواجه می‌شود که قابل ‌برگشت نیست. به همین دلیل اگر قصد انجام عمل بینی را دارید، زمان کافی را صرف تحقیق درباره جراح بگذارید و با خیالی آسوده به چهره‌ای زیباتر دست پیدا کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران؟!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن