دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
عمل تیپ پلاستی چیست؟

عمل تیپ پلاستی چیست؟

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

جراحی نوک بینی یا تیپ پلاستی یکی از بخش‌های اساسی و مهم جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به‌شمار می‌آید. در این جراحی، هدف اصلی خوش فرم کردن یا شکل دادن به غضروف نوک بینی و همچنین اصلاح و رفع افتادگی آن است.

این عمل نیازی به بیهوشی، تامپون و گچ‌گیری ندارد، اما در مورد عمل تیپ پلاستی چه می‌دانید؟ مزایای انجام این عمل چیست؟ برای گرفتن پاسخ این سؤالات و کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را از دست ندهید.

چه افرادی کاندیدای انجام عمل تیپ پلاستی هستند؟

نکته بسیار مهمی که باید درباره این عمل باید بدانید، این است که هرکسی نمی‌تواند این عمل را انجام دهد و حتماً قبل از جراحی باید مشاوره تخصصی با پزشک داشته باشید. به‌طورکلی عمل تیپ پلاستی برای افراد زیر مناسب است:

  • افراد دارای قوز بینی متوسط یا کم که به‌دنبال زیبایی بیشتر فرم بینی خود هستند.
  • افرادی که انحراف نوک بینی دارند یا در نوک بینی عدم تقارن دیده می‌شود.
  • افرادی که به بالا بردن و در برخی از موارد پایین آوردن نوک بینی تمایل دارند.

کاندیدای عمل تیپ پلاستی

جراحی رینوپلاستی با عمل تیپ پلاستی چه تفاوتی دارد؟

شاید این سوال پیش آید که جراحی رینوپلاستی با تیپ پلاستی چه فرقی می‌کنند. تقاوت‌های این دو عمل شامل موارد زیر می‌شود:

  • عمل تیپ پلاستی برای زیباجویان با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام‌می‌شود، درحالی‌که در جراحی رینوپلاستی برای تغییر بیشتر ظاهر بینی، جراح از بیهوشی عمومی استفاده می‌کند.
  • میزان از بین بردن قوز بینی در هر دو عمل با یکدیگر تفاوت دارد، بدین صورت که افتادگی نوک بینی در عمل تیپ پلاستی به‌صورت کامل رفع می‌شود. در صورتی که در جراحی رینوپلاستی اصلاح قوز بینی به‌منظور زیبایی بیشتر آن انجام می‌گیرد.

آشنایی با نحوه انجام عمل تیپ پلاستی

در حال حاضر با استفاده از روش‌های مدرن برای جلوگیری از بریدن غضروف و تغییر شکل آن، از بخیه‌های تخصصی و سوچورها استفاده کرده و غضروف را ترمیم می‌کنند. همچنین با توجه به حفظ خاصیت فنری غضروف، پس از گذشت زمان در دو طرف و نوک بینی هیچ‌گونه تغییری ایجاد نمی‌شود. ناگفته نماند که در صورت وارد شدن هرگونه ضربه به بینی، در قسمت غضروف آن شاهد تغییر شکلی نخواهیم بود. پس بعد از انجام این عمل دیگر نگران افتادگی نوک بینی و تغییر ظاهر آن نخواهید بود.

ادامه مطلب
انواع عمل بینی (معرفی 4 روش متداول جراحی بینی)

نحوه انجام عمل براساس از سوچور

با توجه به اینکه در این نوع عمل هیچ‌گونه برشی در غضروف انجام نمی‌شود به آن روش تیپ پلاستی غیر تخریبی گفته‌ می‌شود،. از طرف دیگر چون با استفاده از بخیه‌های خاص در غضروف و نوک بینی تغییراتی ایجاد می‌کنند، آن را تیپ پلاستی براساس سوچور می‌نامند.

این عمل پیچیدگی بسیاری دارد و جراح باید در دوره‌های طولانی آموزش ببیند و همچنین تجربه بسیاری داشته باشد. پس یکی از پیچیده‌ترین قسمت‌های جراحی رینوپلاستی، بخش تیپ پلاستی آن است که در صورت داشتن تجربه و دانش کافی پزشک متخصص، به بهترین شکل ممکن ترمیم نوک بینی صورت‌می‌گیرد.

لازم به ذکر است که بعد از انجام عمل به‌مدت کوتاهی در مرکز زیبایی یا بیمارستان نگهداری می‌شوید و سپس مدت کوتاهی را در منزل به استراحت می‌پردازید. بعد از انجام این جراحی نباید نگران دوران نقاهت و انجام کارهای روزانه خود باشید؛ زیرا پس از مدت زمانی کوتاه امکان برگشتن به روال عادی زندگی را خواهید داشت.

مزایای انجام عمل تیپ پلاستی را بهتر بشناسید

از مزایای انجام این عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با انجام این عمل در مدت زمان کوتاه و به‌سرعت می‌توانید بینی خود را ترمیم کنید.
  • با استفاده از این روش می‌تواند بینی خود را به‌شکل دلخواه تغییر دهید و به افزایش زیبایی ظاهر خود کمک کنید.
  • هزینه انجام این عمل نسبت به عمل‌های دیگر کمتر است.
  • دوران نقاهت کوتاه‌تری دارد.

نکات مهمی که باید درباره عمل تیپ پلاستی بدانید

یکی از نکات بسیار مهمی که باید قبل از انجام جراحی به آن توجه کنید، شرکت در جلسات مشاوره پیش از انجام عمل است. در طول جلسات، پزشک باید سابقه پزشکی زیباجو را بررسی کند تا احتمال وارد شدن هرگونه آسیب به بینی کمتر شود. به بیان دیگر در جلسات مشاوره، جراح به صورت کامل به بررسی مشکلات سینوسی و مشکلات دیگر مانند سینوزیت، حس بویایی کم و خرخر کردن می‌پردازد.

ادامه مطلب
لیفت شقیقه، ابرو و پیشانی

پس برای تصمیم درباره چگونگی انجام جراحی، بازبینی ساختار بینی اهمیت بسیاری دارد. همچنین در این جلسات جراح مراقبت‌های لازم قبل و بعد از انجام جراحی که باید رعایت شود را به شما می‌گوید. بهتر است قبل از انجام جراحی لیست تمام داروهایی که در طول روز مصرف می‌کنید را در اختیار پزشک قرار دهید.

 

هزینه جراح تیپ پلاستی با توجه به چه عواملی تعیین می‌شود؟

مسلما قبل از انجام هر جراحی اولین دغدغه هر فردی هزینه انجام آن است. احتمال دارد برخی از افراد تصور کنند که با پرداخت هزینه بالاتر نتیجه بهتری از انجام عمل خواهند گرفت، درصورتی‌که هزینه انجام این عمل به موارد زیر بستگی دارد:

میزان مهارت پزشک

یکی از نکات بسیار مهمی که قبل از انجام جراحی باید به آن توجه داشته باشید، میزان مهارت، سابقه و بررسی تعداد عمل‌های موفق پزشک معالج است. پس هرچقدر دکتر باتجربه‌تر باشد، هزینه عمل بالاتر خواهد بود. توجه داشته باشید که در این صورت پرداخت هزینه بالاتر ارزشمند است؛ زیرا با خیالی آسوده و بدون استرس برای انجام جراحی اقدام می‌کنید.

مدت زمان عمل و نحوه انجام عمل

مدت زمان انجام جراحی یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه عمل است. با توجه به اینکه احتمال بروز هرگونه مشکلی در حین انجام جراحی و طولانی شدن مدت زمان انجام آن وجود دارد، پس هزینه بالاتری باید پرداخت کنید.

تعداد جلسات مشاوره و معاینات

قبل از انجام جراحی شما باید جلسات متعددی را برای انجام معاینات، بررسی وضعیت و تصمیم‌گیری درباره چگونگی انجام جراحی پشت سر بگذارید. پس هزینه‌های ویزیت پرداختی یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه خواهد بود.

ادامه مطلب
جراحی بلفاروپلاستی و ناگفته‌های آن

منطقه انجام عمل جراحی

می‌توانید عمل جراحی را در مطب، بیمارستان و کلینیک‌های زیبایی انجام دهید که هزینه هر یک از این مکان‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. به بیان دیگر با توجه به اینکه در کلینیک امکانات بسیار بهتر از گزینه‌های دیگر است و میزان معطلی کمتر به نظر می‌رسد، هزینه انجام جراحی در کلینیک بالاتر خواهد بود.

آزمایشات و عکس‌برداری پیش از عمل

پزشک معالج قبل از انجام جراحی، برای تصمیم‌گیری بهتر درباره نحوه انجام آن و بررسی وضعیت شما، آزمایشات و عکس‌های مختلفی را تجویز می‌کند که در هزینه جراحی تاثیر خواهد داشت.

سخن پایانی

عمل تیپ پلاستی روشی مدرن برای اصلاح و ترمیم فرم ظاهری غضروف و پره‌های بینی است. در این نوع جراحی نیازی به برش زدن غضروف، بخیه زدن و بیهوشی عمومی نیست. بلکه با استفاده از بخیه‌های خاص به نام سوچور و بی‌حسی موضعی این عمل انجام می‌شود و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است.

توجه داشته باشید که میزان تخصص و مهارت پزشک در این جراحی بسیار اهمیت دارد، پس برای گرفتن نتیجه بهتر، قبل از انجام جراحی تحقیقات لازم را درباره پزشک و تعداد عمل‌های موفق وی انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن