دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
جراحی افتادگی نوک بینی

جراحی افتادگی نوک بینی چگونه است؟

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

بسیاری از افراد از نوک بینی خود به‌دلیل بزرگ بودن، نامتقارن و یا کوچک بودن رضایت ندارند. برخلاف عمل بینی جراحی نوک بینی عملی است که تنها عیوب نوک بینی را برطرف می‌کند. جراحی نوک بینی عملی است که به‌منظور کوچک کردن یا تغییر شکل غضروف نوک بینی انجام می‌شود تا بینی کوچک‌تر و زیباتر به نظر برسد. اگر بینی شما نوک گرد، بزرگ و گوشتی دارد، می‌توانید با عمل افتادگی نوک بینی، فرم بینی خود را اصلاح کنید. این عمل با میزان رضایت بالا در بین افراد متقاضی کمک می‌کند تا پهنای نوک بینی کاهش پیدا کند و به فرم دلخواه بینی خود برسند. اگر علاقه‌مند به عمل افتادگی نوک بینی هستید، در این مطلب تمامی نکات لازم برای جراحی افتادگی نوک بینی ذکر شده است تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

جراحی نوک بینی چیست؟

در این روش از جراحی بینی، افتادگی نوک بینی به‌عنوان روش تیپ پلاستی شناخته می‌شود که شامل تغییر شکل نوک بینی می‌شود. هدف از انجام این جراحی ایجاد تعادل بهتر بین نوک بینی و سایر قسمت‌های بینی و ویژگی‌های صورت است. جراحی نوک بینی راهی عالی برای کوچک کردن و شکل دادن به نوک بینی است که نقص‌های نوک بینی را برطرف می‌کند و ظاهری متعادل به بینی می‌بخشد. این نوع جراحی بیشتر مناسب افرادی است که از سایر قسمت‌های بینی خود رضایت دارند، اما دوست دارند در نوک بینی و سوراخ‌های آن اصلاحاتی انجام شود.

روش انجام جراحی نوک بینی

اغلب جراحی نوک بینی تحت عمل بیهوشی و به‌صورت باز انجام‌ می‌شود تا جراح بتواند با جزئیات دقیق‌تر نوک بینی را اصلاح کند. در این روش جراحی پزشک متخصص برشی در کلوملا ایجاد می‌کند. در طول این برش به سوراخ‌های بینی دسترسی پیدا می‌کند و پزشک را قادر می‌سازد تا غضروف نوک بینی را تغییر شکل دهد یا جای آن را تغییر دهد. پس از اعمال تغییرات، بخیه‌های جذب شونده ریزی زده می‌شود. مدت زمان جراحی نوک بینی کمتر از جراحی کامل بینی است که حدوداً 45 دقیقه زمان می‌برد. ممکن است پس از جراحی در همان روز بیمار مرخص شود.

ادامه مطلب
انواع ورم بینی بعد از عمل

اصلاح نوک بینی با استفاده از جراحی نوک بینی

مراقبت‌های لازم پس از جراحی افتادگی نوک بینی

دوره نقاهت این جراحی به‌دلیل اینکه استخوان‌های بینی لمس نمی‌شود و فقط با غضروف در ارتباط است، کوتاه و حدود یک تا دو هفته است که باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید. پس از یک هفته ورم و کبودی صورت می‌خوابد، اما به‌مدت سه یا چهار هفته نباید ورزش و فعالیت‌های سنگین را انجام دهید. رعایت نکات زیر روند بهبود را تسریع می‌کند تا به نتیجه مطلوب از عمل نوک بینی برسید:

  • در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • از هر گونه ضربه به بینی اجتناب کنید.
  • سیگار نکشید و از دود و بخار دوری کنید.
  • از زخم خود به‌خوبی مراقبت کنید که عفونت نکند.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • مصرف نمک را محدود کنید.
  •  سر خود را بالا نگه دارید.
  • از کمپرس یخ به‌صورت دقیق برای جلوگیری از کبودی و ورم استفاده کنید.

قبل و بعد جراحی نوک بینی

این جراحی افتادگی برای چه کسانی مناسب است؟

به‌طور کلی این نوع جراحی برای بزرگسالان توصیه می‌شود؛ زیرا بینی آن‌ها به‌طور کامل رشد کرده‌ است و در سن رشد و بلوغ قرار ندارند. مانند هر عمل دیگری بیمار باید از سلامت جسمی مناسبی برخوردار باشید. برای اینکه بدانید آیا نوک بینی شما نیاز به اصلاح و رفع عیوب دارد یا خیر به موارد زیر دقت کنید:

  • داشتن بینی گوشتی
  • بزرگ بودن غضروف نوک بینی
  • افتاده بودن نوک بینی
  • سوراخ‌های بینی نامتقارن
  • دارای انحنای نامطلوب و قرارگیری نادرست نوک بینی
  • عمل جراحی ناموفق
  • بد فرم شدن نوک بینی در اثر شکستگی یا ارثی
  • کوچک بودن نوک بینی شما کوچک
  • داشتن بینی عقابی
ادامه مطلب
بهترین سن جراحی بینی چه زمانی است؟

بهتر است قبل از جراحی بینی با پزشک منتخب خود مشاوره داشته‌باشید و به پزشک اجازه دهید بینی شما را ارزیابی کند تا بهترین روش جراحی، برای دستیابی به نتیجه دلخواه را به شما پیشنهاد دهد.

هزینه جراحی

عمل زیبایی جزو عمل‌هایی است که ارتباط مستقیمی با زیبایی، سلامتی و اعتماد به نفس ما دارد. در عمل زیبایی به‌خصوص عمل بینی به‌دنبال قیمت نباشید و از انتخاب جراح بینی بر اساس قیمت خودداری کنید. در درجه اول انتخاب خود را براساس تجربه و سابقه کاری پزشک متخصص بگذارید و آماده پرداخت هزینه‌ای منصفانه باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را به‌دست آورید.

در جراحی نوک بینی استخوان بینی لمس نمی‌شود، فقط غضروف و سوراخ‌های نوک بینی اصلاح می‌شود.

تفاوت جراحی بینی با جراحی افتادگی نوک بینی در چه چیزی است؟

جراحی بینی یک نوع عمل جراحی است که به‌طور خاص با هدف تغییر شکل کلی بینی و تغییر در ساختار غضروف و استخوان بینی در ارتباط است. اما در فرآیند جراحی نوک بینی تنها غضروف نوک بینی را تغییر شکل می‌دهند و سپس طبق تشخیص پزشک نوک بینی و سوراخ‌های بینی ممکن است، بزرگ یا کوچک شوند و شکل نوک بینی اصلاح شود.

 در صورتی که سایر قسمت‌های بینی متقاضی رضایت‌بخش باشد، کاندید مناسبی برای جراحی نوک بینی است. این نوع جراحی می‌تواند به‌اندازه یک جراحی معمولی بینی مؤثر باشد با این تفاوت که جراحی نوک بینی روشی غیرتهاجمی برای تغییر شکل بینی در نظر گرفته‌ می‌شود. از مزایای دیگر جراحی نوک بینی دوره نقاهت و بیهوشی کمتر آن نسبت به جراحی معمولی است.

جمع‌بندی

جراحی افتادگی نوک بینی نوعی عمل بینی است که با هدف تغییر در ظاهر نوک بینی صورت‌ می‌گیرد. در این نوع عمل جراحی طبق تشخیص پزشک و با توجه به ویژگی‌های چهره فرم نوک بینی اصلاح می‌شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. دوره نقاهت این عمل نسبت به جراحی معمولی به‌دلیل لمس نشدن استخوان بینی کوتاه‌تر است و در زمان کوتاه‌تری تحت عمل بیهوشی انجام‌ می‌شود. بیماران پس از مراقبت‌های کوتاه می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را به‌راحتی انجام دهند. اگر نیاز به مشاوره بیشتر در زمینه عمل نوک بینی دارید از طریق تماس مشاوره رایگان دریافت کنید.

ادامه مطلب
ورم بینی گوشتی بعد از عمل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن