دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
بهترین فصل عمل بینی

بهترین فصل برای عمل بینی چه زمانی است؟

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

بهترین فصل عمل بینی چه موقع ست؟ آیا شما هم به این فکر افتاده‌اید تا بینی خود را عمل کنید؟ عمل بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی و زیبایی مخصوصا در بین زنان است. این عمل جراحی را می‌توان در هر زمان و فصلی از سال انجام داد.

انتخاب بهترین فصل برای عمل بینی بستگی به مراقبت‌های بعد از عمل، آلرژی‌های خاص و سبک زندگی مردم دارد. برای مثال گاهی یک عطسه بعد از انجام عمل جراحی بینی آسیب فراوانی به سلامتی فرد وارد می‌کند.

انجام عمل جراحی بینی در هر فصلی مزایا و معایب خود را دارد. فرد باید با توجه به سوابق آلرژی خود، بهترین فصل و زمان را برای انجام عمل بینی تعیین کند.

اگر شما هم به دنبال عمل کردن بینی خود در زمان مناسب هستید، با ما همراه باشید.

جراحی بینی

بسیاری از افراد مخصوصا بانوان اهمیت زیادی برای زیبایی چهره خود قائل هستند. یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی، جراحی بینی است. حتی هزینه‌های گزاف این عمل نیز مانع سیر صعودی تعداد این جراحی‌ها نشده است.

بهترین فصل برای عمل بینی

عمل جراحی بینی را می‌توان در هر فصلی از سال انجام داد. عامل محدودکننده این جراحی مراقبت‌های پس از عمل جراحی، آلرژی‌های خاص و سبک زندگی بیمار است.

در برخی از فصل‌ها بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارد که عطسه یکی از اجتناب‌ناپذیرترین علائم این بیماری‌ها است. عطسه پس از انجام این عمل جراحی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

در برخی فصل‌ها تابش نور خورشید مشکلاتی را برای بینی به‌ وجود می‌آورد. مراقبت‌های فیزیکی از بینی پس از انجام عمل جراحی از اهمیت فراوانی برخوردار است. ورزش (مخصوصا شنا)، پیاده‌روی در جاهای شلوغ و سایر موارد مشابه ممکن است برای بینی خطرناک باشد.

نمی‌توان صراحتا بهترین فصل برای عمل بینی را تعیین کرد. زیرا هر شخص با توجه به شرایطی که دارد، ممکن است در هر فصل با مشکلاتی مواجه شود. انجام عمل جراحی بینی در هر فصلی مزایا و معایب خود را دارد.

ادامه مطلب
ورم بینی استخوانی بعد از عمل

عمل بینی در فصل تابستان

برخی افراد بهترین فصل برای عمل بینی را تابستان می‌دانند. کسی که در فصل تابستان اقدام به انجام عمل جراحی بینی می‌کند، دوران نقاهت خود را در فصل گرما و آفتاب نسبتا شدید می‌گذراند. اما این فرد با رعایت توصیه‌های مراقبتی می‌تواند به‌خوبی این دوران را پشت سر گذاشته و از نتیجه عمل خود رضایت کامل داشته باشد.

نبایدها در زمان نقاهت در فصل تابستان

انجام این کارها پس از انجام عمل جراحی بینی ممنوع است و اگر بیمار این موارد را رعایت نکند، دچار آسیب‌های سنگینی می‌شود.

  • نور مستقیم خورشید: پوست نرمال هم اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، ممکن است دچار آسیب‌دیدگی شود. پوست پس از انجام جراحی ممکن است به آفتاب کمی حساسیت پیدا کند. لذا شخصی که به‌تازگی عمل جراحی بینی کرده است، نباید به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.
  • استفاده از عینک: شخصی که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته است، نباید حداقل 6 هفته از عینک استفاده کند. زیرا بینی در این مدت بسیار آسیب‌پذیر و حساس است. فشار ناشی از استفاده از عینک ممکن است بر بافت و شکل بینی تاثیر دائمی بگذارد.
  • ورزش شنا: شخصی که عمل جراحی بینی انجام داده است، نباید حداقل به مدت 3 هفته شنا کند. البته زمان دقیق‌تر بهتر است توسط پزشک تعیین شود. اگر بیمار در دوران نقاهت شنا کند، فشار حاصل از برخورد بینی به آب ممکن است بر شکل و بافت بینی تاثیر دائمی بگذارد.

بایدها در زمان نقاهت در فصل تابستان

انجام موارد زیر پس از انجام عمل جراحی بینی توصیه می‌شود.

  • استفاده از ضد آفتاب: ضد آفتاب‌ها محافظ خوب پوست در برابر سوختگی‌های ناشی از نور مستقیم خورشید هستند. لذا استفاده از ضد آفتاب‌ها در دوران نقاهت در این فصل گرم سال اکیدا توصیه می‌شود.
  • استفاده از کلاه: کلاه نیز یک محافظ خوب صورت در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. کلاه به‌عنوان یک سایه‌بان از صورت محافظت می‌کند.
ادامه مطلب
تغذیه بعد از جراحی بینی

عمل بینی در فصل پاییز

به گفته بسیاری از بیماران، بهترین فصل برای عمل بینی پاییز است. زمانی که فصل گرم تابستان به پایان می‌رسد و اشعه‌های خورشید ضعیف‌تر می‌شوند، فصل پاییز به‌عنوان یک فصل پرطرفدار برای انجام عمل جراحی بینی فرامی‌رسد.

احتمال ابتلا به سرماخوردگی در این فصل بیشتر از بهار و تابستان است. علائم سرماخوردگی مانند عطسه و سرفه می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بیماران در دوران نقاهت وارد کند.

موارد زیر برای دوران نقاهت این بیماری در فصل پاییز توصیه می‌شود.

رژیم غذایی مناسب: داشتن یک رژیم غذایی مناسب روند التیام را تسریع می‌کند. در فصل پاییز که روزها کم‌کم کوتاه می‌شود و دما کاهش می‌یاید، مردم تمایل دارند خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین و حاوی قند را بیشتر مصرف کنند.

استفاده از قند اضافی باعث کاهش آب بدن می‌شود. لذا توصیه می‌شود افراد در دوران نقاهت خود در فصل پاییز آب فراوان بنوشند و مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین را مدیریت کنند. همچنین توصیه می‌شود در این دوره از غذاهای تند و پرادویه کمتر مصرف شود.

استراحت کافی: شخصی که به‌تازگی تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته است، باید خواب و استراحت کافی داشته باشد. چون در فصل پاییز روزها کوتاه‌تر می‌شوند، افراد بسیاری از کارها را به‌صورت فشرده در طول روز انجام می‌دهند و ممکن است استراحت آنها کاهش یابد.

عمل بینی در فصل زمستان

بسیاری از افراد بهترین فصل برای عمل بینی را زمستان می‌دانند. یکی از مهم‌ترین مزایای انجام عمل جراحی بینی در این فصل این است که دوران نقاهت در زمان گرم سال و تحت نور شدید خورشید سپری نمی‌شود. استراحت و در خانه ماندن برای افراد شاغل در این فصل از سال متداول‌تر و منطقی‌تر است.

ازجمله معایب انجام عمل جراحی در این فصل این است که احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در آن زیاد است. عفونت ناشی از این بیماری‌ها، عطسه و سرفه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

ادامه مطلب
دوره نقاهت عمل بینی چقدر است؟

عمل بینی در فصل بهار

برخی افراد نیز بهترین فصل عمل بینی را بهار می‌دانند. از مزایای انجام عمل جراحی بینی در این فصل این است که در ایام تعطیلات نوروز می‌توانند به‌راحتی در خانه بمانند و استراحت کنند.

از معایب انجام عمل جراحی بینی در این فصل این است که احتمال ابتلای افراد به آلرژی‌های خاص در این فصل بیشتر از سایر فصول است. علائم این آلرژی‌ها مانند عطسه و سرفه می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت فرد پس از انجام عمل جراحی بینی وارد کند.

آمارها نشان می‌دهند حدود 20 درصد مردم دچار نوعی از آلرژی‌های فصلی هستند. این افراد با تغییر فصل دچار علائمی مانند عطسه، سرفه، آبریزش و خارش بینی و خلط گلو می‌شوند. هریک از این علائم می‌تواند برای کسانی که به‌تازگی تحت عمل جراحی بینی قرارگرفته‌اند، خطرناک باشد.

لذا نمی‌توان برای همه افراد فصل و یا زمان خاصی را برای انجام عمل جراحی بینی تعیین کرد. توصیه می‌شود هر فرد با توجه به سوابق زمان آلرژی خود، بهترین فصل و زمان را برای انجام عمل جراحی بینی تعیین کنند.

بهترین فصل عمل بینی

سخن پایانی

تمایل به زیبا بودن از ویژگی‌های فطری انسان‌ها است. عمل جراحی بینی ازجمله رایج‌ترین عمل‌های زیبایی بین مردم مخصوصا بانوان است. در این میان افراد در جستجوی بهترین فصل برای عمل بینی هستند.

به گفته پزشکان، عمل جراحی بینی را می‌توان در هر فصل و زمانی انجام داد. انجام این عمل جراحی در هر فصلی مزایا و معایب خود را دارد و باید بر اساس شرایط و  آلرژی‌های خاص افراد صورت بگیرد.

آلرژی‌های فصلی ازجمله عوامل محدودکننده زمان انجام عمل جراحی بینی است. توصیه می‌شود افراد سوابق آلرژی خود را بررسی کرده و سپس زمان انجام عمل جراحی بینی را تعیین کنند تا دچار حداقل آسیب در دوران نقاهت شوند.

اگر شما هم به دنبال انجام عمل جراحی بینی خود هستید، به سایت دکتر جواد رحمتی از بهترین جراحان بینی ایران مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن