دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

جراحی لیفت سینه

افتادگی سینه برای خانم‌ها یکی از ناخوشایندترین اتفاقات است که باعث کاهش شدید اعتماد به‌نفس نیز می‌شود. با این وجود خوشبختانه در دنیای پیشرفته امروز، برای این مشکل هم راه‌های درمان زیادی وجود دارد. انجام جراحی لیفت سینه، علاوه‌بر برطرف کردن افتادگی، باعث بازگشت اعتماد به‌نفس از دست رفته شما هم می‌شود. درواقع با انجام این جراحی با یک تیر چند نشان می‌زنید!

اگر به‌دنبال روشی مطمئن برای اصلاح افتادگی سینه هستید، بهتر است پس از مشورت با پزشک متخصص، اقدام به انجام این جراحی کنید. چرا که انتخاب روش مناسب، تاثیر زیادی روی دستیابی به نتیجه دلخواه دارد. در این مطلب سعی داریم به طور کامل این جراحی را به شما معرفی کنیم. با آگاهی از شیوه انجام این جراحی نگرانی‌های شما هم تا حدود زیادی برطرف خواهند شد.

با جراحی لیفت سینه بیشتر آشنا شوید

این جراحی که نام دیگر آن ماستوپکسی است، برای بالا نگهداشتن نوک سینه از قفسه انجام می‌شود. در جراحی ماستوپکسی، پوست‌های اضافی حذف شده و بافت‌های این ناحیه محکم می‌شوند. در چه صورتی کاندید مناسب عمل لیفت سینه هستیم؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است! کافیست یک مداد را زیر سینه خود قرار دهید. اگر مداد آنجا باقی ماند، انجام لیفت سینه برای شما بهترین گزینه است.

انجام این جراحی به صورت سرپایی بوده و معمولا بیش از 3 ساعت طول نمی‌کشد. برای انجام لیفت سینه از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند. اگر همزمان با لیفت، قصد انجام پروتزسینه را هم دارید، باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید. چرا که قبل از انجام این جراحی‌ها، بهتر است روند و نوع کار برای شما روشن شود.

آشنایی با روش‌های مختلف لیفت سینه

برای انجام لیفت سینه باید همه شرایط را درنظر داشته باشید. بعد از این که شرایط لازم برای انجام جراحی لیفت سینه را داشتید، پزشک شما با توجه به شرایط روشی را برای انجام این عمل انتخاب می‌کند. در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

روش طب سوزنی

این روش دارای جلسات بسیار طولانی بوده و برای درمان کامل باید مراحل زیادی را طی کنید. در این شیوه معمولا برای این که به نتیجه دلخواه برسید، باید تا 45 هفته صبر داشته باشید! فاصله زمانی جلسات رفته رفته افزایش پیدا می‌کنند. این روش نتایج دائمی ندارد و عوارض نسبتا کمی تحمیل می‌کند.

روش نخ بخیه

در این شیوه نواحی لازم برای لیفت توسط پزشک مشخص شده و نخ‌های مخصوص توسط سوزن وارد بافت موردنظر می‌شوند. برای ایجاد فرم دلخواه این نخ‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند. به دلیل جذبی بودن این نخ‌ها، به راحتی بعد از بهبودی جذب می‌شوند. نتایج این روش هم تا حدود زیادی موقتی محسوب می‌شوند. در این روش خبری از بیهوشی نیست و نتایج بلافاصله بعد از جراحی قابل مشاهده هستند. همچنین دوره نقاهت بعد از روش لیفت سینه نخ بسیار کوتاه‌تر است.

ادامه مطلب
لیفت شقیقه، ابرو و پیشانی

روش CACI

انجام این روش لیفت سینه تقریبا طولانی بوده و به بیش از یک جلسه نیاز دارد. در روش CACI از طریق دستگاه، سیگنال‌های برقی به سینه ارسال می‌شوند. با انجام این شوک‌ها نوک سینه به سمت بالا کشیده می‌شود. البته کسب نتایج مطلوب به نوع پوست و فرکانس‌های دستگاه هم بستگی دارد.

روش‌های مختلفی برای لیفت سینه وجود دارد

برای انجام جراحی لیفت سینه آماده شوید

قبل از هرچیزی باید صحبت‌های لازم را با جراح خود انجام دهید. بهتر است هدف و نتیجه دلخواه را با پزشک خود درمیان بگذارید. برای این کار بهتر است نمونه عکس‌های موجود را بررسی کنید. همچنین در جلسه مشاوره قبل از عمل لیفت سینه، تمام عوارض و روند بهبودی هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته عوارض لیفت سینه بسیار نادر است.

مثل همه جراحی‌های دیگر، لیفت سینه هم نیازمند رعایت برخی دستورالعمل‌هاست. این دستورالعمل‌ها توسط پزشک جراح تعیین شده و قبل از جراحی باید آنها را انجام دهید. هرچقدر این دستورات را طبق برنامه و دقیق انجام دهید، احتمال بروز عوارض هم کمتر می‌شود.

اگر داروهای خاصی را مصرف می‌کنید، بنا به دستور پزشک باید آنها را کنار بگذارید. همچنین مصرف دخانیات قبل از جراحی (2 هفته) ممنوع است. به یاد داشته باشید که مصرف انواع آنتی‌بیوتیک قبل از جراحی لیفت سینه باید متوقف شود. چرا که آنتی‌بیوتیک‌ها احتمال خونریزی را افزایش می‌دهند.

روند انجام عمل لیفت سینه چگونه است؟

آگاهی از نحوه انجام این جراحی، باعث اطمینان خاطر بیشتر شما می‌شود. قبل از هر چیزی باید مرکز درمانی یا بیمارستانی که در آن عمل خواهید شد را مورد بررسی قرار دهید. این کار باعث می‌شود در روز جراحی با حال و هوای بیمارستان و پرستاران هم اشنا شوید.

قبل از انجام جراحی موقعیت قرارگیری نوک سینه تعیین می‌شود. این کار توسط جراح و با علامت‌گذاری‌های مخصوص انجام می‌شود. بعد از این مرحله نوبت به بیهوشی عمومی می‌رسد. به یاد داشته باشید که قبل از انجام جراحی، هر گونه حساسیت در مورد داروی بیهوشی را با پزشک خود مطرح کنید.

روند انجام این جراحی مراحلی دارد که در ادامه مطرح می‌شوند:

  • ایجاد برش در ناحیه تعیین شده
  • برداشت پوست اضافی اطراف سینه توسط جراح
  • بالا بردن نوک سینه در محل تعیین شده
  • بخیه زدن و بستن محل برش
ادامه مطلب
مراقبت های بعد از عمل بینی

محل لیفت توسط جراح مشخص می‌شود

نکات مهمی که بعد از جراحی لیفت سینه باید رعایت کنید

بانداژهایی که توسط جراح انجام شده‌اند، حتما باید 1 تا 2 روز روی محل جراحی باقی بمانند. بعد از طی این مدت، باز کردن بانداژ باید توسط خود پزشک صورت بگیرد. همچنین در طول ویزیت اول بعد از جراحی، وضعیت خون و نوک سینه توسط جراح مورد بررسی قرار می‌گیرند.

احساس درد و تورم تا چند روز بعد از جراحی طبیعی است. برای کاهش التهاب و در بهتر است از سوتین‌های مخصوص یا پانسمان استفاده کنید. این کار باعث تسریع روند بهبودی می‌شود. البته برای تسکین دردهای شدید تا 14 روز باید داروهای مسکن تجویز شده را به طور مرتب مصرف کنید. همچنین تا چند روز از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین پرهیز کنید.

تمام بخیه‌ها 2 تا 3 هفته بعد از جراحی توسط پزشک برداشته می‌شوند. این نکته را هم به‌یاد داشته باشید که تا چند روز بعد از عمل لیفت سینه، جلوی هرگونه فشار و ضربه به سینه را بگیرید. همچنین برای بهبودی سریع‌تر، بهتر است طبق دستورالعمل‌های پزشک پیش بروید.

بعد از بهبودی ممکن است سینه‌ها دارای تقارن مناسبی نباشند. به همین دلیل باید جراح برای اصلاح این عدم تقارن اقدام کند. البته این اصلاح نیازی به جراحی ندارد. به یاد داشته باشید که هرگونه مشکل و عوارضی را با پزشک متخصص خود درمیان بگذارید.

بررسی مهم‌ترین عوارض جراحی لیفت سینه

این جراحی هم مثل سایر جراحی‌ها خالی از عوارض نیست. با این وجود همانطور که اشاره شد عوارض نسبتا کمی دارد. این عوارض را در ادامه بررسی می‌کنیم.

ایجاد زخم و اسکار

قطعا هر عملی که نیاز به برش داشته باشد با خونریزی همراه خواهد بود. بروز خونریزی هم برابر است با ایجاد زخم! البته همانطور که می‌دانید این زخم‌ها به مرور زمان بهبود پیدا می‌کنند.

عدم تقارن در اندازه سینه

گاهی ممکن است بعد از جراحی، اندازه سینه‌ها متناسب باهم نباشند. البته گاهی این اتفاق به دلیل روند متفاوت بهبودی سینه‌هاست.

بی‌حس شدن سینه

معمولا بی‌حسی در سینه یا نوک سینه تا چند هفته بعد از جراحی طبیعی است. با این وجود در مواردی نادر، ممکن است این بی‌حسی دائمی باشد.

از بین رفتن نوک سینه

یکی از نادرترین عوارض جراحی لیفت سینه، ناپدید شدن نوک سینه است. معمولا این عارضه به دلیل از دست دادن خون در این ناحیه بروز می‌کند.

ادامه مطلب
عمل انحراف بینی

عوارض جراحی لیفت سینه

بررسی هزینه‌های انجام عمل لیفت سینه

همانطور که می‌دانید این جراحی در دسته جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد. معمولا جراحی‌های زیبایی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نمی‌گیرند. برای برآورد هزینه‌های جراحی فاکتورهایی مثل؛ انواع آزمایش‌ها، نسخه‌های دارو، بیمارستان، بیهوشی، دستمزد جراح و … را در نظر داشته باشید.

به طور کلی هزینه‌های این جراحی در هر منطقه‌ای متفاوت است و به خود جراح هم بستگی دارد. همچنین میزان افتادگی سینه و شرایط جراحی در هزینه‌های تمام شده موثر هستند.

بررسی هزینه‌های عمل لیفت سینه

انجام جراحی لیفت سینه چه نتایجی خواهد داشت؟

نتایج این جراحی تقریبا بلافاصله قابل مشاهده هستند. با این وجود برای رسیدن به نتیجه نهایی و دلخواه باید چند ماه صبر کنید. البته نتایج این جراحی لزوما دائمی نخواهند بود و شاید به عمل لیفت سینه دیگری نیاز باشد؛ بنابراین نمی‌توان چشم انداز بلند مدتی برای آن درنظر گرفت.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که لیفت سینه روی شیردهی هم تاثیرگذار است؟ این جراحی در هر سنی بعد از بلوغ انجام می‌شود. لیفت سینه تاثیری روی شیردهی ندارد و بعد از بهبودی می‌توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید جراحی لیفت سینه یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود. معمولا هزینه این نوع جراحی‌ها تماما برعهده زیباجو بوده و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد. البته برای برآورد دقیق هزینه‌های این جراحی، باید فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار دهید که در این مطلب به آنها اشاره کردیم.

لیفت سینه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در این مطلب 3 مورد از آنها را مطرح کردیم. به یاد داشته باشید که انتخاب شیوه مناسب برعهده پزشک جراح است. جراح با توجه به نوع پوست، میزان افتادگی و … اقدام به انجام جراحی به یکی از شیوه‌های مرسوم می‌کند.

نتایج حاصل از لیفت سینه معمولا موقتی هستند. به همین دلیل به مرور زمان مجددا باید اقدام به انجام این جراحی کنید. اگر افتادگی زیادی در سینه خود دارید، کاندید مناسب جراحی برای لیفت سینه هستید. برای دستیابی به نتایج دلخواه، باید نکاتی را قبل از جراحی رعایت کنید. این نکات در قالب دستورالعمل توسط پزشک مشخص می‌شوند. بعد از جراحی هم برای بهبودی کامل و تسریع روند لیفت سینه، باید نکاتی را رعایت کنید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی درباره ی جراحی لیفت سینه به دست آورده باشید. برای خواندن مطالب بیشتر به سایت دکتر رحمتی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن