دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
لیفت شقیقه،ابرو و پیشانی

لیفت شقیقه، ابرو و پیشانی

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

لیفت شقیقه، ابرو و پیشانی

با افزایش سن یا تکرار بیش از حد برخی حالات چهره، چین و چروک‌هایی روی پیشانی، شقیقه و ابرو ایجاد می‌شوند. معمولا خطوط پیشانی به صورت افقی ایجاد می‌شوند و بهترین راه اصلاح آنها، استفاده از روش‌های مختلف لیفت شقیقه ،ابرو و پیشانی است. استفاده از این روش چه نتایجی در پی دارد؟

قطعا داشتن چهره‌ای شاداب و در عین حال جذاب برای هر انسانی بسیار ارزشمند است. وجود خط اخم و افتادن ابروها چهره بشاش را به عبوس و غمگین تبدیل می‌کند. برای برطرف کردن این مشکل چه راهکاری وجود دارد؟ استفاده از روش‌های مختلف برای لیفت ابرو راهکار مناسب رفع این عارضه است، اما آیا استفاده از این روش موثر خواهد بود؟

گاهی برای افزایش زیبایی چهره، انجام برخی جراحی‌های زیبایی ضروری است. یکی از این جراحی‌ها لیفت شقیقه است که برای اصلاح دم انتهایی ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته انجام این روش برای برطرف کردن چین و چروک‌های موسوم به پنجه کلاغی هم بسیار موثر است. در ادامه این به طور مفصل با هر 3 این روش‌ها آشنا خواهید شد.

لیفت شقیقه چیست؟

بسیاری از افراد شاید تفاوتی بین لیفت شقیقه، ابرو و پیشانی قائل نشوند، اما باید گفت که این سه مورد تفاوت‌های زیادی با هم دارند. لیفت در پوست شقیقه که به لیفت تمپورال (Temporal) هم معروف است، برای بالا بردن گوشه ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب سایر نقاط ابرو و پیشانی بدون تغییر باقی می‌مانند.

 هدف از انجام این کار، بهبود فرم ابرو و افزایش جذابیت ظاهری است. لیفت کردن شقیقه باعث افزایش زیبایی چشمان شما و رعایت فاصله مناسب آن با ابرو می‌شود. این روش را می‌توان کمتر تهاجمی درنظر گرفت. به همین دلیل گزینه‌ای بسیار مناسب و کم دردسر محسوب می‌شود.

 با بهره‌گیری از این روش چروک‌های موسوم به پنجه کلاغی از بین می‌روند. به این ترتیب افراد در هر سنی می‌توانند اقدام به انجام لیفت پوست شقیقه کنند. اگر افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک اضافی در این ناحیه از چهره شما شده باشد، با لیفت در ناحیه شقیقه به‌راحتی این مشکل برطرف می‌شود.

لیفت شقیقه برای برطرف کردن چین پنجه کلاغی

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیفت شقیقه هستند؟

بیشتر افرادی که با افزایش سن دچار تغییر حالت پوست در این ناحیه شده‌اند، برای جوان‌سازی چین و چروک‌های شقیقه اقدام می‌کنند. درواقع با لیفت پوست شقیقه، چروک‌های پنجه کلاغی به طور کامل از بین می‌روند. با حذف این چین و چروک‌ها، چشمان زیباجو بسیار درشت‌تر و زیباتر به‌نظر می‌رسد.

همچنین افراد جوانی که قصد زیبا‌تر کردن چهره خود را دارند، می‌توانند این شیوه را انتخاب کنند. در صورتی که انتهای ابروهای شما افتاده باشد هم، انتخاب این روش بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که این روش فقط روی قسمت بیرونی پیشانی تاثیر می‌گذارد و بخش جلویی پیشانی دست نخورده باقی می‌ماند.

به طور کلی برای اطلاع از این که کاندید مناسب لیفت در ناحیه شقیقه هستید یا خیر، باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک معالج شما سوابق بیماری‌ها و سلامت عمومی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین در جلسات مشاوره می‌توانید دغدغه‌ها و اهداف خود درباره این موضوع مطرح کنید.

بررسی روش‌های انجام لیفت شقیقه

برای کسب نتایج رضایت‌بخش از تکنیک‌های جراحی و غیرجراحی برای لیفت پوست شقیقه استفاده می‌کنند. طبیعتا روش‌های غیرجراحی فاقد دوره نقاهت هستند و نتایج خیلی زود مشخص می‌شوند. البته در روش‌های جراحی هم دوره نقاهت بسیار کوتاه است و بعد از رفع کامل عوارض شاهد تغییرات خواهید بود. در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

لیفت پوست شقیقه با روش پلکسر

احتمالا نام دستگاه پلاسماجت را شنیده باشید. در این روش با استفاده از این دستگاه، بافت پوست را تا دمای مشخصی گرم می‌کنند. به این ترتیب پوست کشیده شده و چین و چروک‌ها رفع می‌شوند. البته در مورد ایجاد حرارت جای نگرانی وجود ندارد. چرا که حرارت فقط به سطح پوست منتقل می‌شود. نتایج این روش خیلی زود مشخص شده و جای زخم یا اسکاری روی چهره شما باقی نخواهد ماند. همچنین معمولا این روش به یک جلسه ختم نمی‌شود و نیازمند جلسات متعددی است.

ادامه مطلب
جراحی بلفاروپلاستی و ناگفته‌های آن

لیفت شقیقه با روش نخ

یکی دیگر از روش‌های غیرجراحی، لیفت با نخ است که با استفاده از نخ قابل جذب PDO انجام می‌شوند. این روش به کمک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و نخ به وسیله سوزن‌های بسیار باریک وارد پوست شما می‌شود. به این ترتیب پوست شقیقه به سمت بالا کشیده می‌شود. این نخ‌ها هم بعد از حدود 2 تا 3 سال جذب پوست شما می‌شوند. درواقع نتایج این روش هم تا 3 سال باقی می‌ماند. بعد از انجام این روش دوره نقاهتی را سپری نخواهید کرد و می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.

لیفت پوست شقیقه به روش جراحی

یکی از روش‌های رایج و البته ماندگار بالا کشیدن پوست شقیقه، استفاده از تکنیک‌های جراحی است. قبل از جراحی، زیباجو باید از نظر سلامت عمومی و سابقه پزشکی مورد بررسی قرار بگیرد. میزان و مقدار لیفت بستگی به حالت چهره دارد. معمولا این روش را با بی‌حسی موضعی و در مواردی با بیهوشی عمومی انجام می‌دهند. طول مدت جراحی حدود 1 تا 2 ساعت است و دوران نقاهت بسیار کمی دارد.

یکی از مزایای مهم جراحی لیفت شقیقه، ماندگاری طولانی مدت نتایج آن است. به طور کلی هیچ روشی را در جراحی زیبایی نمی‌توان دائمی درنظر گرفت. چرا که عوامل مختلفی روی نتیجه لیفت پوست شقیقه تاثیرگذار هستند. درواقع می‌توان گفت بخش عمده‌ای از دستیابی به نتیجه دلخواه، بستگی به نحوه مراقبت‌های بعد از جراحی توسط زیباجو دارد.

جراحی برطرف کردن افتادگی انتهای ابرو

قبل از جراحی لیفت شقیقه رعایت چه نکاتی ضروری است؟

برای جراحی‌های زیبایی رعایت نکاتی قبل از انجام عمل ضروری است. چرا که رعایت این نکات تاثیر مستقیمی روی کاهش عوارض جراحی دارد. برای جلوگیری از عوارض احتمالی، رعایت این نکات ضروری است:

  • مصرف سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی تا دو هفته قبل از جراحی ممنوع است.
  • تمام دغدغه‌ها، مشکلات و اهداف مدنظر خود را با پزشک مطرح کنید.
  • در صورت مصرف داروی خاص، حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • مصرف مواد غذایی و داروهای رقیق‌کننده خون ممنوع است.

بعد از جراحی لیفت پوست شقیقه چه مراقبت‌هایی باید انجام شود؟

مراقبت‌های دوران نقاهت تاثیر بسیار زیادی روی پایداری نتایج دارند. به همین دلیل رعایت نکات مطرح شده ضروری است:

  • مصرف داروهای تجویز شده مسکن و ضدالتهاب نباید متوقف شوند.
  • برای کاهش تورم در ناحیه جراحی، حتما از کمپرس سرد استفاده شود (قرار دادن مستقیم یخ روی محل جراحی ممنوع!)
  • تا 2 روز بعد از جراحی نباید استحمام صورت بگیرد.
  • هنگام خواب سر باید بالاتر از بدن باشد و نباید روی صورت خوابید.
  • تا چند ماه بعد از جراحی سونا و استخر ممنوع است.
  • انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین تا چند ماه بعد از جراحی باید متوقف شود.
  • بخیه حدود 10 روز تا 2 هفته باید باقی مانده و با مراجعه به پزشک باز شوند.

لیفت ابرو چیست؟

با بالا رفتن سن ممکن است چین و چروک‌هایی روی صورت افراد ظاهر شوند. پوست ابرو و اطراف آن هم از این چروک‌ها در امان نیستند. یکی از مهم‌ترین آنها خط اخم است که باعث جدی یا عصبی به‌نظر رسیدن فرد می‌شود. گاهی هم ممکن است قسمت بیرونی ابرو دچار افتادگی شود که در این صورت چهره غمگین دیده خواهد شد.

به طور طبیعی ابرو باید حالت کشیده و انحنا داشته باشد. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه افتادگی، چین و چروک در این قسمت، باید نسبت به درمان آن اقدام شود. درمان هرچه سریع‌تر این عارضه باعث افزایش جذابیت و زیبایی چهره شما می‌شود.

ادامه مطلب
جراحی لیفت سانترال لب و نکات مهمی که در مورد آن نمی‌دانید!

لیفت ابرو باعث شادابی بیشتر چهره می‌شود

انجام لیفت ابرو چه نتایجی را به همراه دارد؟

انتخاب روش انجام این لیفت، تاثیر زیادی روی نتیجه و تغییرات دارد. همچنین میزان افتادگی و چین و چروک ابرو، نقش تعیین‌کننده‌ای در ماندگاری نتیجه دارند.

به طور کلی هدف از انجام این کار، بالاتر رفتن ابروها و داشتن چهره‌ای شاداب است. به این ترتیب چهره از حالت عبوس و خسته خود خارج می‌شود. از نتایج و اهداف دیگر لیفت کردن ابرو، می‌توان به برطرف کردن خطوط افقی و عمودی بین ابروها اشاره کرد. البته گاهی انجام این روش باعث بهبودی افتادگی پلک هم می‌شود.

4 گام اصلی فرایند لیفت پوست ابرو

مثل هر روش جراحی زیبایی دیگری، جراحی لیفت ابرو هم مراحل خاص خود را دارد. آگاهی از این مراحل تاثیر زیادی روی کاهش نگرانی‌های زیباجو دارد. در ادامه با 4 مرحله اصلی این روش آشنا می‌شوید.

مرحله 1؛ بیهوشی عمومی

برای این که کار جراح حین عمل راحت‌تر شود، باید فرد کاملا بیهوش شود. برای این کار از داروهای بیهوشی به صورت تزریقی استفاده می‌کنند.

مرحله 2؛ برش محل جراحی

بعد از بیهوشی کامل نوبت به ایجاد برش در محل ابرو می‌رسد. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. برخی از پزشکان استفاده از آندوسکوپ را انتخاب می‌کنند. با استفاده از آندوسکوپ بافت و ماهیچه‌های محل مورد نیاز اصلاح می‌شوند. برخی دیگر از جراحان از روشی موسوم به برش تاجی استفاده می‌کنند. در این روش پوست دارای موی کل ابرو برداشته می‌شود و دست جراح برای انجام تغییرات مورد نظر کاملا باز است. همچنین در این روش زخم حاصل از برش زیر موی ابرو پنهان می‌شود.

مرحله 3؛ بخیه برش‌ها

در این مرحله محل جراحی توسط نخ بخیه جذبی یا معمولی بسته می‌شود. البته به جز بخیه از چسب‌های پوستی و برخی کلیپ‌ها هم می‌توان برای بستن محل برش استفاده کرد.

مرحله 4؛ مراقبت‌ها

بلافاصله بعد از جراحی لیفت ابرو، تورم و التهاب در ناحیه جراحی طبیعی است. نتایج این جراحی به مرور زمان مشخص می‌شوند. معمولا بعد از انجام جراحی پوست فرد حالت صاف و بشاش به خود می‌گیرد.

جراحی لیفت ابرو در 4 مرحله انجام می‌شود

رعایت چه نکاتی قبل از جراحی لیفت پوست ابرو ضروری است؟

جراحان زیبایی برای کاهش عوارض حین و بعد عمل، اقدام به معرفی دستورالعمل‌ها و برنامه‌های خاصی می‌کنند که باید قبل از عمل رعایت شوند.

  • ارزیابی پیشانی و تمام چین و چروک‌های آن
  • بررسی سلامت عمومی و سابقه پزشکی فرد
  • گفتگو به جراح در مورد عوارض احتمالی و نتایج جراحی
  • ترک مصرف سیگار و دخانیات چند هفته قبل از جراحی
  • قطع مصرف برخی داروهای خاص مثل آسپرین

بعد از جراحی لیفت ابرو انجام چه مراقبت‌هایی ضروری است؟

برای دستیابی به اهداف و نتایج دلخواه، مراقبت‌های بعد از جراحی بسیار حائز اهمیت است. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مصرف منظم مسکن‌ها و داروهای ضد التهاب تا چند روز بعد از جراحی
  • نگهداری از محل بخیه‌ها
  • استفاده از کمپرس سرد برای کاهش التهاب و تورم
  • مراقبت بهداشتی لازم از محل زخم‌ها

جراحی لیفت پوست پیشانی و ابرو برای داشتن چهره‌ای جذاب‌تر

لیفت پیشانی چیست؟

خط پیشانی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ وقتی بیش از حد ابروهای خود را بالا نگه می‌دارید، خط پیشانی ایجاد می‌شود. البته ایجاد این خط پیشانی با افزایش سن طبیعی است. برای رفع این مشکل چه راه‌حلی وجود دارد؟ بالا کشیدن پوست پیشانی یکی از بهترین روش‌ها برای اصلاح این عارضه است.

برای بشاش‌تر شدن و جذابیت بیشتر چهره از لیفت پوست پیشانی استفاده می‌شود. عوامل زیادی در ایجاد خطوط پیشانی دخیل هستند. یکی از مهم‌ترین آنها چین دادن زیاد به پوست صورت هنگام خنده یا عصبانیت است.

ادامه مطلب
لیفت کامل صورت

جراحی بالا کشیدن پوست پیشانی

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیفت پیشانی هستند؟

معمولا افرادی که پوست پیشانی شل و آویزانی دارند، گزینه بسیار مناسبی برای انجام این جراحی هستند. به طور کلی افرادی که مشخصات زیر را دارند، باید نسبت به اصلاح این عارضه اقدام کنند:

  • فاصله بین ابرو و پلک چشم آنها بسیار کم است.
  • چین و چروک ایجاد شده روی پیشانی آنها عمیق و واضح است.
  • معمولا چهره‌ای عصبی، ناراحت یا بی‌حالی دارند.
  • پوست اضافی روی قسمت پیشانی دارند.
  • دچار عارضه آتروفی صورت هستند.

برطرف کردن چین و چروک پیشانی با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

برای انجام لیفت پیشانی روش‌های زیادی وجود دارد. تشخیص استفاده از این روش‌ها برعهده پزشک است. نتایج این روش‌ها هم متفاوت از هم هستند. به طور کلی بالا کشیدن پوست پیشانی به روش‌های زیر انجام می‌شود:

  • لیفت اندوسکوپیک
  • لیفت کورونال
  • لیفت میدفورهد
  • لیفت تمیورال
  • لیفت با برش کوچک
  • لیفت تثبیت ابرو
  • لیفت مستقیم

لیفت پوست پیشانی برای رفع خطوط افقی

رعایت چه نکاتی قبل از جراحی لیفت پیشانی ضروری است؟

به دلیل اهمیت جراحی‌های زیبایی و تاثیرات آن روی ظاهر افراد، بهتر است جلسات مشاوره‌ قبل از جراحی با پزشک برگزار شوند. در این جلسات تمام خواسته‌ها و تصورات زیباجو مطرح می‌شود. نتایج مورد انتظار به کمک پیشنهادات جراح مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین تمام حالات چهره فرد توسط پزشک مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. انجام این کار برای انتخاب بهترین روش جراحی حائز اهمیت است. به طور کلی رعایت این نکات قبل از این جراحی ضروری است:

  • قطع مصرف برخی داروهای خاص
  • ترک سیگار و دخانیات 2 هفته قبل از جراحی
  • انجام تست‌های لازم
  • داشتن همراه در روز جراحی

بعد از جراحی لیفت پیشانی انجام چه مراقبت‌هایی لازم است؟

برای دستیابی به نتایج ایده‌آل مراقبت از محل جراحی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در این روش جراحی از داروهای بیهوشی استفاده می‌کنند. به همین دلیل تا چند روز بعد از جراحی اثرات آن باقی می‌ماند.

مصرف داروهای مسکن‌ و ضد التهاب تجویز شده توسط پزشک به طور منظم ضروری است. چرا که در صورت عدم مصرف آنها درد شدید و عفونت در ناحیه جراحی شده اتفاق می‌افتد. تا چند روز بعد از جراحی نباید استحمام کرد. معمولا استحمام بعد از باز کردن پانسمان توسط پزشک امکان‌پذیر می‌شود.

انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی تا چند ماه بعد از جراحی ممنوع است. برای انجام فعالیت‌های روزمره، مثل رانندگی، هفته سوم بعد از جراحی مناسب خواهد بود. به صورت کلی ماه اول بعد از جراحی انجام فعالیت‌های عادی روزانه ممکن نیست یا حداقل باید با دستورالعمل‌های خاصی انجام شود.

سخن پایانی

برای برطرف کردن چین و چروک‌های صورت به ویژه در ناحیه بالا و اطراف چشم، انجام برخی جراحی‌های زیبایی ضروری است. یکی از این جراحی‌ها که در این مطلب به معرفی آن پرداختیم، لیفت شقیقه است که علاوه‌بر افزایش زیبایی چهره، باعث از بین رفتن چین و چروک‌های مربوط به شقیقه هم می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های زیبایی چهره که در این مطلب به بررسی آن پرداختیم، لیفت ابرو است. این روش برای اصلاح فرم ابرو انجام می‌شود. اگر فرم ابرو حالت افتادگی داشته باشد، چهره بسیار غمگین عبوس به‌نظر خواهد رسید. همچنین اگر خط اخم بین ابروها عمیق باشد، فرد عصبانی دیده خواهد شد. انجام لیفت در این ناحیه به افزایش شادابی چهره بسیار کمک می‌کند.

انجام لیفت پیشانی هم باعث برطرف شدن خطوط افقی روی پیشانی می‌شود. این جراحی برای افرادی که خطوط بسیار عمیقی روی پیشانی خود دارند مناسب‌تر است. البته تمام چین و چروک‌هایی که روی صورت شکل می‌گیرند با افزایش سن طبیعی هستند که برای رفع همه آنها روش مخصوصی وجود دارد.

امیدواریم با خواندن این مطلب  اطلاعات مفیدی درباره ی لیفت شقیقه،ابرو و پیشانی  بدست آورده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن