دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
جراحی گوش برجسته

هزینه جراحی زیبایی گوش برجسته

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

در این عمل جراحی زیبایی ، پزشک با ایجاد برشی در پشت گوش تغییرات خود را اعمال می‌کند و باعث می‌شود که گوش‌ها بیشتر به سر نزدیک باشد. هنگام تصمیم‌گیری برای انجام این عمل جراحی، ممکن است دغدغه اصلی هزینه جراحی زیبایی گوش است.

جالب است بدانید که فرم و اندازه گوش‌ها به شدت بر زیبایی شما تاثیر می‌گذارد، به همین دلیل افراد بسیاری برای اصلاح فرم گوش‌ های خود و متعادل کردن سایز آن با دیگر اجزای صورت اقدام به عمل زیبایی اتوپلاستی که به جراحی گوش برجسته هم معروف است، می‌کنند.

به همین دلیل در این مقاله علاوه بر تعریف اتوپلاستی، مواردی را که هزینه‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد را بررسی کردیم. فراموش نکنید که پرداخت هزینه زیاد صرفا تضمین مناسبی برای حفظ سلامتی شما نیس، پس با تحقیقات زیاد بهترین جراح اتوپلاستی را انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید.

اتوپلاستی چیست؟

در برخی افراد ساختار گوش یا از بدو تولد یا بر اثر حوادث دچار اشکالاتی می‌شود که نیاز به اصلاح شدن دارد. اصلاح این ناهنجاری‌ها در گوش را اتوپلاستی می‌گویند. کودکانی که دارای غضروف‌های بزرگ و یا غضروف‌های بسیار کوچک هستند می‌توانند از این عمل برای تناسب گوش خود بهره ببرند.

همچنین ممکن است برخی افراد دارای گوش طبیعی باشند، اما بر اثر حوادث آسیب‌هایی دیده باشند که نیازمند اصلاح است. اتوپلاستی به این منظور انجام می‌شود که گوش‌ها به داخل بروند و به سر نزدیک شوند. این هدف ممکن است با اقداماتی مانند تغییر شکل ظاهری و یا برداشت غضروف حاصل شود.

جالب است بدانید که در این عمل تنها روی قسمت خارجی گوش اصلاحاتی صورت می‌گیرد و جراح هیچگونه تغییری در ساختار داخلی گوش ایجاد نمی‌کند.

جراحی گوش برجسته یا اتوپلاستی با برشی در قسمت پشت گوش آغاز می‌شود. این برش به این منظور ایجاد می‌شود که جراح بتواند به راحتی تغییراتی را در شکل ظاهری گوش اعمال کند. پس از اینکه تغییرات لازم اعمال شد، جراح با استفاده از نخ‌های بخیه که به صورت دائمی هستند، گوش را به سر متصل می‌کند.

نکته مثبت و قابل توجهی که در رابطه با جراحی اتوپلاستی وجود دارد، پنهان شدن جای بخیه در پشت لاله گوش است که باعث می‌شود شما در این رابطه نگران خاصی نداشته باشید.

ادامه مطلب
لیفت شقیقه، ابرو و پیشانی

هزینه جراحی زیبایی گوش برجسته ( اتوپلاستی )

بررسی  مهم‌ترین عوارض عمل زیبایی گوش برجسته

جراحی گوش مانند هر عمل دیگری عوارضی را به همراه دارد، اما شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر و انتخاب بهترین جراح زیبایی گوش احتمال ایجاد این عوارض را به حداقل برسانید. این عوارض عبارتند از:

  • قرمز شدن رنگ گوش
  • تورم و احساس درد شدید در ناحیه برش
  • وجود خون‌آبه در اطراف برش ایجاد شده
  • سرگیجه شدید و استفراغ
  • عدم تعادل
  • تب و لرز و علائمی مثل علائم آنفولانزا
  • سردرد شدید به همراه خشک شدن گردن
  • سایر مشکلات که در صورت بروز هر یک از آن‌ها باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هزینه جراحی زیبایی گوش برجسته چقدر است؟

با توجه به تفاوت‌هایی که افراد در ساختار گوش خود دارند و عوامل‌های متفاوتی که در تعیین هزینه جراحی زیبایی گوش تاثیر می‌گذارد، نمی‌توان به صورت دقیق هزینه این جراحی را اعلام کرد. به همین دلیل نیاز است که به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به ساختار منحصر به فرد گوش خود از هزینه نهایی اطلاع پیدا کنید.

به طور کلی عوامل بسیار زیادی روی تعیین قیمت توسط پزشک تاثیر می‌گذارد که قصد داریم در این قسمت به طور کلی آن‌ها را بررسی کنیم، این عوامل عبارتند از:

1. میزان دستمزد پیشنهادی جراح

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با این عمل جراحی باید مورد توجه قرار دهید، تجربه و مهارت پزشک جراح است. این عمل مانند هر عمل دیگری عوارضی را به همراه دارد که اگر پزشک از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد، ممکن است احتمال آن را به شدت کاهش دهد. پزشک شما باید دارای ویژگی‌هایی مثل:

  • تعداد مراجعه کنندگان بالا و داشتن کارنامه‌ی درخشان در رابطه با این عمل جرای
  • داشتن تجربه، مهارت و تخصص کافی
  • برای انتخاب نوع جراحی، سن، قومیت، نوع پوست و شرایط سلامت عمومی بیمار را در نظر بگیرد.
  • تیم حرفه‌ای را برای جراحی‌های اتوپلاستی تشکیل داده باشد.
  • با بیماران خود در آرامش کامل مشورت دهد و به آن‌ها اطمینان خاطر دهد.
ادامه مطلب
انواع عمل بینی (معرفی 4 روش متداول جراحی بینی)

اگر پزشکی تمامی موارد گفته شده را دارا باشد، ممکن است هزینه زیادی را برای انجام جراحی گوش برجسته دریافت کند. توصیه ما به شما این است که در صورت مواجه با این پزشکان کاربلد، بهتر است که اولویت حفظ سلامتی خود و کسب نتیجه مثبت از عمل باشد تا هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان از دکتر جواد رحمتی، بهترین جراح پلاستیک میتوانید از فرم مشاوره زیر استفاده نمایید

2. هزینه مورد نیاز برای تجهیزات و کلینیک

یکی دیگر از عواملی که روی هزینه نهایی جراحی گوش برجسته تاثیر می‌گذارد، تجهیزات عمل جراحی است. این  عمل جزو عمل‌های پیچیده به حساب می‌آید به همین دلیل نیازمند ابزار خاصی است. هرچقدر تجهیزات و امکانت جراحی به روزتر باشد، مسلما هزینه بیشتری باید برای انجام جراحی بپردازید.

3. هزینه دستیار بیهوشی

جراحی اتوپلاستی معمولا تحت بیهوشی‌های عمومی قرار می‌گیرد. همین بیهوشی عمومی هزینه جراحی زیبایی گوش را بسیار بالا می‌برد و همانطور که می‌دانید، بیهوشی نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل بخش عمده‌ای از هزینه‌های به متخصصان بیهوشی اختصاص داده می‌شود.

یکی از نکات زیبایی تناسب گوش‌ها با دیگر اجزای صورت است.

4. انجام آزمایشات و خرید داروهای بعد از عمل

برای عمل جراحی زیبایی گوش برجسته نیاز است که قبل و بعد از عمل آزمایشاتی را انجام دهید که در هزینه جراحی زیبایی گوش تاثیرگذار هستند. آزمایشاتی مثل آزمایش خون قبل از عمل جراحی انجام می‌شود تا این اطمینان حاصل شود که فرد از سلامت عمومی خوبی برخوردارد است، همچنین آزمایشاتی بعد از انجام عمل جراحی صورت می‌گیرد تا پزشک از نتایج مثبت بعد از عمل اطمینان حاصل کند.

هزینه بعد از جراحی می‌تواند شامل خرید داروها و پانسمان‌های لازمه هم باشد، این داروها شامل داروهای زیر می‌شود:

  • داروهای ضد درد: با توجه به برش‌ها و اصلاحاتی که در ساختار گوش به وجود می‌آید، معمولا بعد از جراحی فرد درد زیادی را تجربه می‌کند، به همین دلیل پزشک جراح داروهای مسکنی را تجویز می‌کند که با مصرف مرتب از شدت درد به شدت کاسته می‌شود که این داروها در هزینه جراحی زیبایی گوش تاثیرگذار هستند. توجه داشته باشید که این قرص‌های آرامبخش ممکن است در شما یبوست ایجاد کند به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بعد از عمل مایعات زیادی بنوشید.
  • آنتی‌بیوتیک‌ها: بعد از انجام عمل پزشک برای شما آنتی‌بیوتیک‌هایی تجویز می‌کند که از ایجاد عفونت‌ها جلوگیری کند، توصیه می‌کنیم که این قرص‌ها درست طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • قطره گوش: پزشک برای شما یک قطره گوش تجویز می‌کند که معمولا باید دوبار در روز آن را در داخل گوش خود بریزید.
ادامه مطلب
همه‌چیز در مورد بوکال فت و ناگفته‌های آن!

آیا بیمه هزینه جراحی زیبایی گوش برجسته را قبول می‌کند؟

اغلب جراحی‌های گوش که به منظور زیبایی صورت می‌گیرند، بیمه هزینه جراحی زیبایی گوش را تقبل نمی‌کند، اما با این حال ممکن است برخی از جراحی‌ها که به منظور عملکرد بهتر شنوایی انجام می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی با مشاورین شرکت بیمه خود ارتباط برقرار کنید و از اینکه آیا عمل جراحی شما تحت پوشش بیمه هست یا اطمینان حاصل کنید.

در انتخاب پزشک خود برای کاهش احتمال عوارض دقت کنید.

کلام پایانی

با توجه به تاثیر سایز و مدل گوش‌ها در زیبا به نظر رسیدن، افراد زیادی هر ساله اقدام به اصلاح فرم گوش خود با عمل جراحی اتوپلاستی می‌کنند. در این عمل جراحی پزشک با ایجاد برشی در پشت گوش، تغییراتی را در غضروف‌ها ایجاد می‌کند و گوش‌ها را به سر نزدیک‌تر می‌کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از تصمیم‌گیری برای انجام عمل اتوپلاستی باید به آن توجه کنید، هزینه جراحی زیبایی گوش برجسته است. عوامل زیادی برای تعیین هزینه جراحی اتوپلاستی تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها به دستمزد جراح، هزینه بیهوشی، انجام آزمایشات قبل و بعد از عمل و هزینه تجهیزات اتاق عمل اشاره کردیم.

لازم است توجه کنید که این عمل پیچیده باید توسط یک پزشک مطمئن انجام شود، به همین دلیل باید در انتخاب پزشک خود به شدت دقت کنید، معمولا پزشکان باتجربه هزینه زیادی را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.

اما هوشیار باشید که هر دستمزد بالایی دلیل بر خوب بودن نیست.

از اینکه ما را همراهی کردید، از شما سپاسگزاریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن