دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
جراحی لیفت بازو

جراحی لیفت بازو

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

جراحی لیفت بازو

در این مطلب میخواهیم به بررسی جراحی لیفت بازو ببپردازیم با ما همراه باشیدتا از هرآنچه لازم است بدانید مطلع شوید.

وقتی پوست بدن دچار افتادگی یا شل‌شدگی می‌شود، تاثیر نامطلوبی روی روحیه ما می‌گذارد. به خصوص اگر این افتادگی در اندام مهمی مثل بازو اتفاق بیفتد. چرا که بازو بیشتر در معرض دید قرار دارد و باعث ایجاد ظاهر نامناسب می‌شود. برای رفع این عارضه چه راهکارهایی وجود دارد؟ روش جراحی لیفت بازو، یکی از بهترین گزینه‌ها برای برطرف کردن این مشکل است.

همانطور که مشخص است، این جراحی در دسته جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد. با انجام آن و بهبود وضع ظاهری، اعتمادبنفس شما بسیار بهتر خواهد شد. البته به یاد داشته باشید که برخی از افراد کاندید مناسبی برای این جراحی نیستند. با این وجود انجام لیفت بازو مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب با آنها آشنا خواهید شد.

جراحی لیفت بازو چیست؟

گاهی به دلیل افزایش وزن و تجمع بیش از حد چربی در نواحی خاص بدن، پوست دچار شل‌شدگی می‌شود. به همین دلیل فرم و شکل اندام، ظاهر نامناسبی به خود می‌گیرد. یکی از این اندام‌ها بازو است که افتادگی پوست در آن بسیار شایع است، اما چه راهکاری برای رفع این عارضه وجود دارد؟

جراحی لیفت بازو یکی از روش‌های مناسب برای حذف چربی‌های اضافه است. با حذف این چربی‌ها فرم و شکل بازو به حالت اولیه خود برمی‌گردد. در این روش پوست اضافه روی بازوی تغییر فرم داده قرار می‌گیرد. با همه این اوصاف این جراحی را می‌توان در دسته جراحی‌های زیبایی قرار داد.

بیشتر افرادی که با روش جراحی اقدام به این تغییرات پوستی در بازو کرده‌اند از نتیجه رضایت کامل داشته‌اند. البته در برخی موارد برای تغییرات بیشتر از لیپوساکشن هم کمک گرفته می‌شود. این عمل زیبایی و تغییرات آن از آرنج تا زیر بغل را شامل می‌شود.

چه عواملی باعث افتادگی پوست در بازو می‌شوند؟

برای این که پوست قسمتی از بدن دچار افتادگی شود، عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند. یکی از مهم‌ترین عوامل، کاهش وزن بسیار زیاد در بازه زمانی کوتاه مدت است. معمولا در این حالت قسمت زیرین بازو دچار شل‌شدگی می‌شود.

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار این عارضه، افزایش سن است. با بالا رفتن سن، پوست بدن دچار افتادگی می‌شود. شاید فکر کنید که ورزش و فعالیت‌های بدنی تاثیر زیادی روی بهبود این عارضه داشته باشند. با این وجود باید گفت به دلیل خاصیت ارتجاعی پوست در این حالت، ورزش تنها باعث تقویت عضلات شما می‌شود.

وقتی پوست دچار افتادگی می‌شود، جراحی لیفت بازو، بهترین گزینه و راه‌حل ممکن است. با انجام این روش شکل ظاهری بدن شما هم به فرم مناسب خود برمی‌گردد.

عوامل زیادی باعث بروز این عارضه می‌شوند

آشنایی با عوارض احتمالی لیفت بازو

این روش جراحی هم مثل همه جراحی‌ها خالی از عوارض نیست! با وجود مزایای بی‌شمار لیفت بازو، نمی توان از کنار عوارض آن هم به‌سادگی عبور کرد. در ادامه با برخی از این عوارض آشنا می‌شوید.

عدم تقارن در فرم بازوها

این عارضه ممکن است بعد از جراحی و در طول دوره بهبودی اتفاق بیفتد. به طور کلی ایجاد تقارن در بازوها کار بسیار دشواری است که تجربه و مهارت فوق‌العاده بالایی می‌طلبد.

باقی ماندن جای زخم برش

برای انجام جراحی لیفت بازو، نیاز به ایجاد برش‌هایی روی سطح پوست داریم. به همین دلیل بعد از جراحی جای زخم این برش‌ها ممکن است تا مدت‌های طولانی باقی بماند. البته این برش‌ها در نواحی قابل مشاهده ایجاد نمی‌شوند. معمولا این زخم‌ها و التهاب‌های ناشی از آن به‌راحتی با داروهای کورتیکواستروئید قابل درمان هستند.

ادامه مطلب
عمل انحراف بینی

التهابات جای بخیه

بعد از این که برش در محدوده مورد نظر ایجاد می‌شود، برای ترمیم آن نیاز به بخیه داریم. این بخیه‌ها گاهی باعث ایجاد التهاب در سطح پوست می‌شوند. به همین دلیل سعی کنید حتما در زمان مقرر شده بعد از جراحی، نسبت به برداشتن بخیه‌ها اقدام کنید. چرا که اگر دیر اقدام کنید، التهابات ناشی از بخیه خود به جراحی نیاز خواهند داشت!

بی حس شدن پوست

یکی از عوارض موقتی این جراحی، تغییراتی است که در حس پوست ایجاد می‌شود. این عارضه در اثر تغییر فرم بافت‌های بازو اتفاق می‌افتد. البته این عارضه معمولا موقتی بوده و پس از گذشت مدتی از بین می‌رود.

جراحی لیفت بازو ممکن است عوارضی داشته باشد

جراحی لیفت بازو برای چه افرادی مناسب نیست؟

همانطور که اشاره شد این جراحی عوارضی را هم در پی دارد. بسیاری از این عارضه‌ها تا حد زیادی طبیعی هستند؛ مثل خونریزی، حساسیت به داروی بیهوشی، عفونت و التهاب که بسته به سیستم بدنی فرد متفاوت خواهند بود. به این ترتیب لیفت بازو برای برخی افراد نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. به طور کلی این جراحی برای افراد زیر مناسب نیست:

  • افرادی که دارای سابقه بیماری هستند
  • افرادی که به مصرف دخانیات اعتیاد دارند
  • افرادی که دارای اضافه وزن فوق‌العاده بالایی هستند
  • افرادی که تغییر وزن مکرر را تجربه کرده‌اند

اقداماتی که قبل از جراحی لیفت بازو باید انجام دهید

چگونه برای انجام این جراحی آماده شویم؟ این سوالی است که ذهن بیشتر افراد را درگیر خود می‌کند. به یاد داشته باشید که اولین قدم، مشورت با پزشک متخصص است. بدون برگزاری جلسات مشاوره انجام این جراحی نتایج خوبی به‌همراه نخواهد داشت. در ادامه با راه‌های آمادگی پیش از لیفت بازو بیشتر آشنا می‌شوید.

انجام معاینات فیزیکی

برای اطمینان از انجام جراحی، پزشک شما اقدام به ویزیت حضوری می‌کند. انجام معاینات فیزیکی برای تشخیص روش و تکنیک انجام جراحی ضروری است. در این معاینه معمولا قسمت‌های افتاده بازو (زیرین) به دقت بررسی می‌شوند. حتی در صورت لزوم باید از بازوهای شما عکس گرفته شود.

بررسی سابقه پزشکی

همانطور که اشاره شد داشتن بیماری‌، باعث ایجاد مشکلات زیادی هنگام جراحی و پس از آن می‌شود. به همین دلیل بهتر است مدارک و سوابق پزشکی فرد به دقت مورد بررسی قرار بگیرند. این بررسی سوابق، مصرف انواع داروها و مکمل‌ها را نیز شامل می‌شود.

توقف مصرف دخانیات

مصرف سیگار و انواع دخانیات، باعث کاهش جریان خون در سطح پوست می‌شود. همین موضوع باعث کند شدن روند بهبودی بعد از جراحی خواهد شد. اگر قادر به قطع مصرف سیگار پیش از جراحی نیستید، احتمالا باید قید انجام لیفت بازو را هم بزنید. چرا که به دلیل افزایش ریسک جراحی، پزشک از انجام آن امتناع خواهد کرد.

برگزاری جلسات مشاوره

حتما قبل از جراحی لیفت بازو، جلساتی را با جراح خود داشته باشید. در این جلسات مشاوره تمام دغدغه‌ها، انتظارات و خواسته‌های خود را به طور واضح مطرح کنید. همچنین پزشک شما در مورد عوارض و خطرات احتمالی آن با شما صحبت می‌کند. به طور کلی برگزاری جلسات مشاوره برای دستیابی به نتایج مطلوب ضروری است.

ادامه مطلب
تزریق چربی

قبل از لیفت بازو

بررسی 4 گام اصلی لیفت بازو

برای مشخص شدن دقیق محل جراحی، جراح خطوطی را روی بازوی شما ترسیم می‌کند. این خطوط محل و الگوی ایجاد برش را نشان می دهند. در ادامه با مراحل اصلی انجام این جراحی آشنا می‌شوید.

گام اول؛ تزریق داروی بیهوشی

در این مرحله با توجه به سیستم بدن شما، داروی بیهوشی وریدی یا عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داروها برای راحتی شما در طول روند جراحی تزریق می‌شوند. البته همانطور که اشاره شد باید قبلا تمامی سوابق حساسیت‌ها به داروی بیهوشی مورد بررسی قرار گرفته باشند.

گام دوم؛ ایجاد برش

این برش‌ها در محل نشان‌گذاری شده انجام می‌شوند. تشخیص این که برش از قسمت پشت یا داخل بازو باشد، برعهده جراح است. این برش‌ها گاهی از آرنج تا زیر بغل فرد را شامل می‌شوند. چربی‌های این ناحیه از طریق لیپوساکشن یا به صورت مستقیم برداشته می‌شوند. بعد از ایجاد برش، بافت‌های تغییر شکل یافته به مرور زمان صاف خواهند شد.

گام سوم؛ بخیه زدن برش‌ها

در این مرحله از جراحی لیفت بازو، محل برش‌ها با بخیه دوخته می‌شوند. بسته به نظر پزشک از بخیه‌های جذبی یا معمولی استفاده خواهد شد. معمولا این بخیه‌ها تا دو هفته بعد از جراحی برداشته می‌شوند.

گام چهارم؛ مشاهده نتایج جراحی

بعد از اتمام جراحی، می‌توانید خطوط تازه شکل گرفته را به‌راحتی مشاهده و بررسی کنید. به طور کلی کبودی، التهاب و تورم اولین عارضه‌های قابل مشاهده لیفت بازو هستند.

روند جراحی لیفت بازو

بعد از عمل لیفت بازو چه مراقبت‌هایی را باید انجام دهید؟

بلافاصله بعد از جراحی، جای برش را بانداژ می‌کنند. بازوهای شما توسط باندهای مخصوصی نگه‌داری می‌شوند تا تورم و التهاب کاهش پیدا کنند. همچنین ممکن است برای تخلیه خون از لوله‌های کوچک و مخصوصی استفاده شود.

ظرف مدت 2 روز بعد از جراحی، لوله کوچکی که روی بازوی شما قرار داده شده بود، توسط جراح یا اعضای تیم جراحی برداشته می‌شود. به طور کلی با گذشت چند روز از جراحی، رعایت موارد زیر ضروری است:

  • تا 2 ماه از انجام هرگونه فعالیت ورزشی که باعث ایجاد فشار روی بازوی شما می‌شود، خودداری کنید
  • سعی کنید تا 1 ماه بعد از جراحی بازوهای خود را بالا نیاورید
  • برای تسکین درد و کاهش التهاب مصرف داروهای مسکن، آنتی‌بیوتیک و ضدالتهاب توصیه می‌شود
  • اگر بخیه شما جذبی نیست، برای باز کردن آن به پزشک مراجعه کنید
  • در صورت داشتن هرگونه علائم، اعم از درد شدید، ضربان قلب نامنظم، مشکل در تنفس و … با پزشک خود تماس بگیرید
  • از پوشیدن لباس‌های بسیار تنگ خودداری کنید
  • تا 2 ماه بعد از جراحی مصرف الکل، دخانیات و … ممنوع است

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت بازو

بررسی انواع روش‌های لیفت بازو

جراحی لیفت بازو تنها یکی از روش‌های برطرف کردن افتادگی پوست بازو است. برای انجام این کار روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لیفت بازو به روش لیزر

یکی از روش‌های غیر جراحی لیفت بازو است که با استفاده از اشعه لیزر، افتادگی پوست در ناحیه بازو را برطرف می‌کنند. به دلیل غیر تهاجمی بودن این تکنیک، نیازی به انجام بیهوشی یا بی‌حسی نیست. این تکنیک شامل دو مرحله به شرح زیر است:

  • مرحله اول: با اشعه لیزر پوست بازو را گرم می‌کنند که باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود.
  • مرحله دوم: روند تولید کلاژن با تابش اشعه دیگری سریع‌تر و در نهایت پوست کشیده می‌شود.
ادامه مطلب
لیفت کامل صورت

بعد از انجام لیفت بازو با این روش، می‌توانید به راحتی و بدون مشکل فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. معمولا هر جلسه انجام لیزر برای رفع افتادگی پوست، بین 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز دارد. در مورد نتیجه این روش باید گفت که پایداری آن تقریبا طولانی مدت است. البته انجام لیفت بازو با لیزر برای افتادگی‌های شدید پوستی توصیه نمی‌شود.

لیفت بازو به روش نخ

یکی دیگر از روش‌های غیر تهاجمی برای لیفت بازو، استفاده از نخ است. در این روش هم نیازی به برش و بیهوشی وجود ندارد. درواقع این روش با نخ‌هایی از جنس نخ بخیه جذبی انجام می‌شود. این نخ‌ها بعد از لیفت بازو به راحتی جذب بدن شما می‌شوند. بعد از گذشت 2 ماه نتایج مطلوب کشیدگی پوست بازو قابل مشاهده هستند. البته ناگفته نماند که نتایج این روش کوتاه مدت است و بعد از 2 سال نیاز به ترمیم دارد. درواقع این روش برای انجام آزمایشی لیفت بازو مناسب است.

لیفت بازو به روش براکیوپلاستی

براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو یک روش دائمی و پایدار برای رفع افتادگی پوست بازو است. معمولا این روش برای افتادگی‌های بسیار شدید توصیه می‌شود. در این روش بسته به شرایط فرد، محل و میزان برش متفاوت خواهد بود.

برای انجام لیفت بازو روش‌های مختلفی وجود دارد

بررسی هزینه‌های لیفت بازو

قطعا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که اقدام به انجام لیفت بازو می‌کنند، بررسی هزینه‌های مختلف این جراحی است. هزینه این جراحی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از آنها شهر محل جراحی و نوع کلینیک است. همچنین دستمزد هر جراح و هزینه‌های بیمارستان نرخ‌های متفاوتی دارند.

در تعیین هزینه نهایی این جراحی، توجه به نوع بیمه درمانی هم موثر است. هزینه‌های مربوط به بیهوشی و داروهای دوره نقاهت را هم به این هزینه‌ها اضافه کنید. همچنین نوع روشی که برای لیفت بازو انتخاب می‌شود تاثیر مستقیمی روی هزینه نهایی دارد. پر واضح است که روش جراحی به نسبت سایر روش‌ها هزینه بالاتری خواهد داشت.

کلام پایانی

 جراحی لیفت بازو یکی از روش‌های مناسب برای رفع افتادگی پوست است. در این روش ابتدا فرد بیهوش می‌شود و روی محل‌های از قبل تعیین شده توسط جراح، برش‌هایی داده می‌شود. بعد از اتمام جراحی هم به وسیله بخیه پوست برش داده شده بسته می‌شود.

البته برای لیفت بازو روش‌های دیگری هم وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها لیزر است. در این روش با استفاده از اشعه لیزر و ایجاد حرارت توسط آن، افتادگی پوست بازو رفع می‌شود. یکی دیگر از این روش‌ها لیفت بازو با نخ است. در این روش که نتایج طولانی مدتی هم ندارد، با استفاده از نخ‌های جذبی پوست بازو کشیده می‌شود.

برای کاهش ریسک حین و بعد از جراحی، بهتر است نکاتی را رعایت کنید. در این مطلب سعی کردیم نکات جامعی را از نحوه آمادگی قبل و مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت بازو را تشریح کنیم. با رعایت این نکات احتمال و ریسک بروز خطرات بسیار کاهش پیدا می‌کند.برای اطلاعات بیشتر به سایت دکتر رحمتی مراجعه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن