دکتر جواد رحمتی

دکتر جواد رحمتی
Search
Close this search box.
جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی

خلاصه محتوا ( کلیک کنید )

بینی‌های گوشتی معمولا غضروف ضعیف و نوکی پهن دارند. به‌عبارت‌دیگر بینی‌هایی که دارای غدد چربی فراوان، سوراخ‌های باز در پوست و پوست ضخیم هستند را بینی‌های گوشتی می‌نامند. در این مدل بینی غضروف ضعیف‌تر بوده و بیشتر قسمت‌های بینی از غدد چربی، پوست و چربی زیر آن تشکیل‌ شده است. حال سوال این است که جراحی بینی گوشتی چگونه است؟ مراقبت‌های بعد از جراحی بینی گوشتی چیست؟ برای گرفتن پاسخ سوالات خود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

بینی گوشتی و نکات مهم آن

در بینی گوشتی معمولا نوک بینی رو به پایین بوده و بال‌های بینی به‌صورت ضخیم و باز است. به علت چرب بودن پوست و هورمون جنسی مردان، این مدل بینی بیشتر در آقایان دیده می‌شود. در زمان‌های گذشته برای اصلاح این مدل بینی و جراحی زیبایی آن قسمت‌هایی از غضروف را برمی‌داشتند که نتیجه این جراحی، زخم شدن و فرورفتگی پوست به علت ایجاد فضای خالی در زیر آن بود.

در برخی از موارد متقاضیان تصور می‌کردند که برداشتن پوست حرکتی مفید است، درصورتی‌که انجام این کار باعث ایجاد اسکارهای شدید می‌شود؛ بنابراین بهتر است انجام نشود. معمولا جراحان ماهر و باتجربه برای جراحی بینی گوشتی از سپتوم یا غضروف میانی برای تقویت غضروف استفاده می‌کنند. جراح برای تقویت بینی کولوملا که قسمتی از غضروف تیغه بینی است را به‌صورت سیخ دار قرار می‌دهد و با قرار دادن آن در زیر بینی، نوک را بالا می‌برد.

بهترین روش رینوپلاستی برای متقاضیانی که پوست ضخیم دارند، انجام جراحی باز است. لازم به ذکر است کسانی که پوست بینی ضخیمی دارند، نسبت به افرادی که پوست آنها مناسب است نتیجه دلخواه را نخواهند گرفت.

مشاهده بینی گوشتی و تغییراتی که باید صورت گیرد

مقایسه جراحی بینی گوشتی و استخوانی

معمولا در کشور ما بینی‌ها به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می‌شوند. توجه داشته باشید که این دسته‌بندی علمی نیست و معمولا جراحان برای برقراری ارتباط بهتر و راحت‌تر با متقاضی از آنها استفاده می‌کنند. تفاوت بین این دو دسته در ضخامت پوست بینی است که معمولا بینی‌های استخوانی پوست نازک‌تری دارند.

توجه داشته باشید که قبل از انجام جراحی باید تحقیقات لازم را درباره جراح و سابقه وی انجام دهید. جراح باید مهارت کافی در شکل دادن به بینی، رفع برآمدگی و تقویت غضروف داشته باشد. معمولا بینی استخوانی بهتر عمل می‌شود و زیباجو نتیجه دلخواه را کسب می‌کند، اما جراحی بینی گوشتی با چالش‌هایی همراه است. پس قبل از عمل باید به دنبال جراحی ماهر در این زمینه باشید. به‌طورکلی از خصوصیات بینی گوشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن بافت همبند بالا در قسمت زیرین پوست
  • ضخامت جانبی کم و وجود غضروف بزرگ
  • پوست نوک بینی چرب و بزرگ
  • وجود غضروف بزرگ و پهن در قسمت جلویی بینی
  • بافت غضروفی ضعیف و الاستیک
  • پایین بودن نوک بینی

پس مسلما بینی‌های گوشتی، ماهیچه یا گوشت اضافی ندارند و مشخصات ذکرشده باعث حجیم شدن آنها می‌شوند. مراجعه به پزشک ماهر به محو کردن خطوط بینی و زیبا ساختن آن کمک می‌کند.

مراجعه به مطب پزشک و تصمیم‌گیری وی برای نحوه انجام جراحی

آشنایی با انواع بینی گوشتی و جراحی‌های آن

در این قسمت سعی داریم شما را با انواع بینی گوشتی و جراحی آن آشنا کنیم:

بینی گوشتی با غدد چربی بیش‌فعال و منافذ بزرگ

ازآنجایی‌که این افراد در زیرپوست بینی خود غدد چربی دارند، پس پوست آنها روغنی است. بهترین کار برای رفع این مشکل لایه‌برداری پوست با لیزر و رعایت رژیم غذایی کم‌نمک است. معمولا جراحان به افراد زیباجو توصیه می‌کنند که به مدت 6 ماه برای رسیدن به نتیجه دلخواه صبر کنند.

بینی گوشتی به همراه غدد چربی کم‌کار

برخی دیگر از افراد بینی گوشتی به همراه غدد چربی کم‌کار دارند. جراح در حین انجام جراحی، تغییراتی را در اسکلت محکم و استخوانی بینی و زیرپوست آن ایجاد می‌کند. در برخی از موارد نیز برای جلوگیری از ایجاد بافت اضافی و ترشحات در نوک بینی، جراح غضروف و پوست را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

بینی‌های آفریقایی، یکی دیگر از انواع بینی‌های گوشتی برای جراحی هستند که پوستی ضخیم و غضروف نازک دارند. درگذشته احتمالا بازگشت مجدد غضروف به شکل سابق خود وجود داشت، اما امروزه پزشکان با استفاده از تکنیک‌هایی این احتمالات را بسیار کاهش داده‌اند. به‌عبارت‌دیگر امروزه جراح در حین تشکیل ساختار بینی به تقویت غضروف نیز می‌پردازد. پس احتمال بازگشت بینی به شکل سابق نزدیک به صفر است.

در جراحی بینی گوشتی یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی، حفظ تناسب صورت است؛ زیرا اگر بینی کوچک شود و یا انحنای آن افزایش یابد، باعث بروز مشکلات تنفسی می‌شود. همچنین همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، بینی‌های آفریقایی دارای پوستی ضخیم و غضروف نازک هستند که این ساختار شکننده جراحی را بسیار حساس می‌کند.

به همین علت برای کسب نتیجه مطلوب به این زیباجویان توصیه می‌شود که پس از انجام جراحی، به مدت طولانی‌تری روی بینی چسب قرار بدهند. یکی دیگر از چالش‌های جراحی بینی گوشتی، خوش‌فرم شدن نوک بینی است که خوشبختانه در کشور ایران عمل‌های موفقیت‌آمیز بسیاری تا الان انجام‌ شده است.

تزریق جلدی کورتیکو استروئید به نوک بینی در صورت صلاح‌دید پزشک

مزایا و معایب جراحی بینی گوشتی 

به‌طورکلی جراحی بینی گوشتی مانند شمشیر دو لبه است. از یک‌سو پوست ضخیم و بزرگ آن عیوب بینی را می‌پوشاند و از طرف دیگر دوره بهبود این جراحی بیشتر است، اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد. در ایران جراحانی حاذق و با سابقه وجود دارند که به‌صورت حرفه‌ای هر نوع جراحی زیبایی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

ادامه مطلب
تزریق کورتون بعد از عمل بینی

درواقع جراح برای تقویت و پر کردن غضروف نوک بینی، در حین انجام جراحی از ماده خاصی مانند خود بافت یا ایمپلنت استفاده می‌کند. اگر این کار صورت نگیرد، پس از انجام جراحی نوک بینی تغییر شکل خواهد داد. لازم به ذکر است که در برخی از موارد، جراح از غضروف گوش برای انجام این کار استفاده می‌کند. به‌طورکلی پوست ضخیم بینی گوشتی، زبری استخوان آن را می‌پوشاند.

توجه داشته باشید که بعد از انجام جراحی، کبودی و تورم بینی‌های گوشتی نسبت به بینی‌های استخوانی دیرتر بهبود می‌یابد، اما برخلاف تصور این بینی‌ها پس از انجام جراحی به حالت اول باز نمی‌گردند. همچنین جراحی بینی گوشتی در زنان نسبت به مردان موفقیت‌آمیزتر است. معمولا جراح قبل از عمل به زیباجو می‌گوید که بهبود بینی پس از جراحی بین 40 تا 70 درصد است، اما جراحی بینی استخوانی بهتر خواهد بود.

انجام جراحی و کسب نتیجه مطلوب

راهکارهای فرم دهی به بینی در جراحی بینی گوشتی چیست؟

معمولا جراحان برای کسب نتیجه مطلوب از تکنیک‌های خاصی استفاده می‌کنند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • پیوند غضروف: با توجه به ضخیم بودن پوست، برای نشان دادن پل و نوک بینی از پیوند غضروف استفاده می‌کنند.
  • کاهش چربی در بافت نرم: معمولا در قسمت‌هایی مانند نوک بینی، به شکلی ماهرانه چربی‌های تشکیل‌دهنده بافت نرم برای نشان دادن بهتر خواص بینی نازک می‌شوند.
  • پشتیبانی ساختاری بینی: به‌طورکلی به علت سنگین بودن پوست ضخیم، نیاز به ساختار محکم‌تری نیز دارد. به همین علت جراح باید بتواند بین ساختار و اندازه بینی تناسب ایجاد کند. بعد از بازگرداندن پوست بینی به جایگاه خود، ساختار تقویت‌شده برای پیدا کردن موقعیت بهتر پوست به آن کمک می‌کند.
  • کاهش متناسب اندازه بینی: اگر فاصله بین اسکلت بینی و پوست زیاد باشد، احتمال ایجاد چربی یا اسکار و درنهایت تغییر نامطلوب ظاهر بینی افزایش می‌یابد. پس باید جراح به تناسب این فاصله نیز توجه داشته باشد.

به‌طورکلی باید جراح تجربه و مهارت کافی داشته باشد تا با انتخاب اندازه مناسب بتواند نتیجه دلخواه را به دست آورد.

معاینه مجدد بیماری قبل از انجام جراحی و تصمیم‌گیری در مورد نحوه انجام آن

مراقبت‌های بعد از انجام جراحی بینی گوشتی

بعد از انجام جراحی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای کاهش میزان کبودی و تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • بعد از انجام جراحی باید در هنگام دراز کشیدن سر خود را بالا نگه‌ دارید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته نباید غذاهای سفت و تند مصرف کنید.
  • داروهای تجویز‌شده را باید در زمان تعیین‌شده مصرف کرد.
  • برای جلوگیری از سرفه و سرماخوردگی، بهتر است داروهای سرماخوردگی که پزشک تجویز می‌کند را مصرف کنید.
  • باید به مدت دو ماه حتما از چسب بینی استفاده کنید؛ زیرا انجام این کار مانع ایجاد پوست جدید می‌شود.
  • به مدت 1 ماه باید از عینک استفاده نکنید.
  • در هنگام عطسه زدن باید دهان خود را باز نگه دارید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • در صورت صلاح‌دید، فوق تخصص جراحی زیبایی برای کاهش ضخامت پوست در بالای نوک بینی، تزریق جلدی کورتیکو استروئید را تجویز می‌کند. این تزریق باید حتما توسط جراح ماهر صورت گیرد و در برخی از موارد باید چندین بار این کار صورت گیرد.

چسب‌های بینی دارای فواید بسیار زیادی است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی جراحی بینی و نکات مهم آن بپردازیم. معمولا بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم، استخوان و غضروف نازک است. در زمان‌های گذشته احتمال بازگشت مجدد بینی به شکل سابق خود وجود داشت، اما با توجه به مهارت و سابقه پزشک امروزه این اتفاق نمی‌افتد. به‌عبارت‌دیگر امروزه برای جلوگیری از این اتفاق پزشک به تقویت غضروف بینی با ماده مخصوص می‌پردازد.

جراحی بینی گوشتی طبیعی

وقتی صحبت از بینی زیبا و ایده‌آل به میان می‌آید، تمام مردم در مورد آن یک نظر دارند؛ بینی ایده‌آل اکثر افراد نسبتاً کوچک، صاف و دارای تقارن کامل است. متأسفانه همه با بینی کوچک و بی‌نقص به دنیا نمی‌آیند؛ برخی از ما با بینی‌های بزرگ یا حتی بدفرم به دنیا می‌آییم. اگرچه که نمی‌توانید ژن‌های مسبب بزرگی بینی را کنترل کنید؛ اما بدون شک می‌توانید با انتخاب بهترین جراح بینی، شکل آن را تغییر دهید و بینی متناسبی داشته باشید.

امروزه تکنیک‌های متعدد و پیشرفته‌ای برای جراحی انواع فرم بینی وجود دارد؛ یک جراح ماهر می‌تواند با به‌کارگیری این تکنیک‌ها، فرم دلخواه بینی را با توجه به سلیقه شما از فرم طبیعی گرفته تا فانتزی ارائه دهد. برای جراح ماهر، تفاوتی ندارد که بینی شما استخوانی است یا گوشتی؛ در هر صورت، تکنیک‌های به خصوصی به منظور گرفتن نتیجه مطلوب برای هر نوع بینی که دارید وجود دارد.

در این مطلب، به همه‌چیز در مورد جراحی بینی گوشتی طبیعی می‌پردازیم تا قبل از انجام هر گونه جراحی روی بینی از باید و نبایدهای این امر آگاه شوید.

ادامه مطلب
جراحی بینی کج

بینی گوشتی چگونه است؟

به‌طور کلی، فرم بینی طبیعی به دو دسته تقسیم می‌شود: بینی گوشتی و بینی استخوانی.

بارزترین ویژگی بینی‌های استخوانی قوز، کشیدگی بینی و برآمدگی‌های ناخوشایند و پوست نازک است؛ در حالی‌که بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و چرب و غضروف کم‌تر و ضعیف‌تر است. سوراخ‌های بینی گوشتی پهن و از لحاظ ظاهری ناخوشایند هستند. اگر جراح شما ماهر باشد، اهمیتی ندارد که کدام فرم بینی را دارید؛ زیرا در هر حالت با بهره‌گیری از متد پیشرفته نتیجه دلخواه را به شما ارائه می‌دهد.

جراحی بینی گوشتی

در جراحی بینی گوشتی طبیعی، باید یک پایه غضروف ساخته شود؛ زیرا میزان غضروف در این نوع بینی از بینی‌های استخوانی کمتر است. به این‌ترتیب، پزشک بافت غضروف را از قسمتی از بینی برمی‌دارد و به قسمت دیگر منتقل می‌کند. در واقع بافت غضروف بینی را در یک قسمت کاهش و در قسمت دیگر افزایش می‌دهد. با وجود ضخامت بالای پوست نوک بینی، همچنان قابل اصلاح است. بینی گوشتی را می‌توان با شکل دادن به غضروف نوک بینی، تکنیک‌های بخیه زدن و استفاده از گرافت غضروف از سپتوم و حتی اصلاح انحراف تیغه بینی فرم داد.

به طور کلی، می توانیم بگوییم که جراحی بینی به بهبود مشکلات زیر کمک می‌کند:

  • کاهش اندازه کلی یک بینی بزرگ
  • باریک کردن بینی پهن
  • صاف کردن برجستگی‌های روی بینی
  • کوچک‌تر کردن نوک بینی
  • اصلاح فرم نوک بینی پیازی
  • ایجاد تقارن در دو سمت بینی
  • باز کردن مجاری بینی برای رفع مشکلات تنفسی

جراحی بینی گوشتی طبیعی پهن رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و معمولاً در افرادی انجام‌ می‌شود که استخوان‌های بینی پهن و غضروف شبیه هرم دارند. برخی از جراحی‌های متداول رینوپلاستی برای کاهش اندازه کلی بینی و ایجاد تقارن و حتی باز کردن مجاری بینی برای تنفس بهتر انجام ‌می‌شود.

بهبودی پس از جراحی بینی گوشتی

پس از جراحی بینی گوشتی طبیعی، باید مراقب باشید و دستورالعمل توصیه‌شده توسط پزشک را دنبال کنید. این نکات شامل مصرف داروهای تجویز شده، محدود کردن فعالیت‌های خارج از منزل و پرهیز از تمرینات ورزشی است. اما مهمتر از همه، باید کمی صبور باشید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا بینی شما بهبود یابد؛ اما معمولا تا یک‌سال طول می‌کشد تا بینی گوشتی جراحی‌شده، طبیعی به نظر برسد و جراحی اصلاح بینی پهن موفقیت‌آمیز باشد.

تکنیک‌هایی که برای جراحی بینی گوشتی به کار می‌روند

رینوپلاستی عمل پیچیده‌ای است؛ زیرا بینی بخش بسیار حساسی از صورت به‌شمار می‌آید. چندین روش مختلف وجود دارد که جراح پلاستیک شما ممکن است برای بازسازی و ترمیم بینی بینی پهن و گوشتی، انجام دهد.

رینوپلاستی بینی پهن که به‌عنوان استئوتومی نیز شناخته می‌شود، شامل شکستن استخوان‌های بالایی بینی به‌منظور باریک شدن پل بینی است. در طول این روش، جراح ساختار استخوان بالای بینی شما را جراحی می‌کند تا به‌طور کلی عرض بینی شما را توسط جراحی کاهش دهد. پس از اینکه جراح استخوان‌های پل بینی را حین جراحی شکست، آنها را به قطعات کوچک‌تری تبدیل می کند که پهنای بینی را به‌طور کلی کاهش می‌دهند.

برای انجام رینوپلاستی بینی پهن سه روش وجود دارد: رینوپلاستی بینی باز، رینوپلاستی بینی پهن بسته و رینوپلاستی بینی پیازی شکل.

 جراحی ایده‌آل برای شما، به‌میزان پهن بودن بینی در نوک یا پل و میزان بازسازی مورد نیاز بستگی دارد. در ادامه به شرح روش‌های جراحی بینی گوشتی طبیعی می‌پردازیم:

رینوپلاستی بینی باز

در طی جراحی بینی باز، جراح برش‌هایی بین سوراخ‌های بینی در زیر نوک بینی ایجاد می‌کند. این نوع رینوپلاستی بینی گوشتی برای کسانی‌که بینی آنها نیاز به بازسازی زیاد و اساسی دارد ایده‌آل است؛ زیرا جراح دسترسی بهتری به استخوان‌های بینی شما دارد.

رینوپلاستی بینی بسته

جراح شما برش‌هایی را در داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند. این روش حدود دسترسی جراح به بینی شما و توان او برای تغییر فرم بینی را محدود می‌کند؛ اما ممکن است برای کسانی‌که بینی پهن دارند و می‌خواهند جراحی بینی گوشتی طبیعی و جزئی را انجام دهند روش مناسبی باشد.

رینو پلاستیک بینی پیازی شکل

این روش برای بیمارانی که نوک بینی پهنی دارند، ایده‌آل است. نوک بینی پهن که به بینی پیازی نیز مشهور است، می‌تواند به‌علت وجود غضروف بیش از حد، فضای زیاد بین غضروف‌ها یا پوست ضخیم در نوک بینی باشد.

در طی جراحی بینی پیازی که تیپلاستی نیز نام دارد، جراح شما بین سوراخ‌های بینی یا در داخل سوراخ‌های بینی شما برشی ایجاد می‌کند (به‌عبارت دیگر، رینوپلاستی بینی پیازی شما یا باز یا بسته خواهد بود). بسته به فرم نوک بینی پیازی شکل شما، جراح غضروف‌های گسترده را به یکدیگر متصل می‌کند و در نتیجه، نوک بینی باریک‌تر و تیزتر می‌شود. ممکن است کاشت غضروف جدید در نوک بینی انجام شود؛ این روش علاوه بر ایجاد ظاهری تیزتر در نوک بینی، باعث کشیده شدن بینی نیز می‌شود. برخی اوقات نیز ممکن است جای غضروف سپتوم توسط جراح دچار تغییر شود.

روش دیگری که جراح می‌تواند انجام دهد، این است با کاهش یا پیوند  قسمت‌های گوشتی پوست روی سوراخ‌های بینی شما، بینی را باریک‌تر جلوه دهد.

ادامه مطلب
آیا چسب زدن بینی بدون عمل تأثیر دارد؟

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی گوشتی طبیعی

بینی شما بخش فوق‌العاده ظریف و حساسی از صورت است. پس از جراحی بینی گوشتی طبیعی، باید مدتی برای بهبودی خود صبور باشید و دستورالعمل مراقبتی که توسط پزشک به شما ارائه می‌شود را رعایت کنید. امکان دارد که در اطراف محل جراحی احساس درد داشته باشید؛ این درد را می‌توان با داروهای مسکن تجویزی آن را مدیریت کرد. استفاده از آتل (که باید در هفته اول بعد از جراحی از آن استفاده‌ کنید) ممکن است کمی دشوار باشد؛ اما تورم بینی را پس از جراحی کاهش می‌دهد و از خونریزی بینی نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین، عمل کردن به دستورات پزشک پس از جراحی برای سلامتی شما، کسب نتیجه دلخواه و جلوگیری از ایجاد عوارض ضروری است.

علاوه بر این، برای بهبود سریع و دوران نقاهت بدون مشکل، توصیه می‌شود که تا دو الی سه هفته پس از جراحی از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید و برای جلوگیری از تغییر در نتیجه جراحی، تا چهار تا پنج هفته از عینک استفاده نکنید. حتماً وعده‌های غذایی متعادل بخورید تا از ورم بینی جلوگیری کنید و هیدراته بمانید.

آیا جراحی بینی گوشتی اسکار باقی می‌گذارد؟

رینوپلاستی ممکن است اسکارهای کمی ایجاد کند؛ اما در اکثر موارد به‌دلیل کوچک و ظریف بودن برش‌هایی که معمولاً در داخل سوراخ‌های بینی یا بین سوراخ‌های بینی طی عمل ایجاد می‌شود، هیچ جای زخمی به جا نخواهد ماند. با این حال اگر بعد از جراحی زیبایی بینی خود جای زخم را مشاهده می‌کنید، می‌توان اقداماتی را برای رفع و کاهش این اسکار ها انجام دهید. اقدامات مراقبتی برای جلوگیری از ایجاد جای زخم و اسکار عبارتند از: اجتناب از ورزش شدید، اجتناب از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل.

 علاوه بر این موارد، هر گونه اسکار که پس از جراحی زیبایی بینی ایجاد شود را می‌توان با تزریق داروی کورتون توسط پزشک رفع کرد.

تورم بینی گوشتی بعد از جراحی

پس از جراحی بینی گوشتی طبیعی یا استخوانی، از اسپلینت استفاده می‌شود. پس از برداشتن اسپلینت، ممکن است بینی دچار تورم شود که کاملاً طبیعی است و بعد از مدتی برطرف می‌شود. این تورم به‌دلیل التهاب بینی پس از جراحی است؛ بنابراین در مورد این موضوع نگران نباشید.

نوع دیگری از ورم بینی، ورم طولانی مدت است که به‌دلیل احتباس مایع در لایه‌های زیرین پوست ایجاد می‌شود. این نوع تورم در بینی‌های استخوانی پس از یک‌ماه و در بینی‌های گوشتی پس از دو ماه از بین می‌رود. اگر پس از گذراندن این مدت هنوز بینی دچار ورم باشد، می‌توانید به پزشک مراجعه کنید تا با تزریق نوعی داروی استروئیدی، ورم را رفع کند یا کاهش دهد. معمولاً نوک بینی پس از جراحی بیش‌تر از سایر نقاط دچار تورم می‌شود و به‌مدت زمان بیش‌تری برای رفع این ورم احتیاج دارد.

اقدامات خانگی متعددی برای کاهش ورم و تسریع بهبودی در دوره نقاهت وجود دارند؛ از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کمپرس سرد
  • قرار ندادن طولانی مدت سر به‌سمت پایین
  • انجام ورزش سبک مانند پیاده‌روی
  • استفاده منظم و صحیح از چسب بینی
  • ماساژ بینی

نحوه ماساژ بینی برای جلوگیری از آسیب و کاهش تورم بسیار مهم است؛ بنابراین، در مورد نحوه صحیح ماساژ بینی از پزشک خود راهنمایی بگیرید.

پوست بینی گوشتی طبیعی چگونه است؟

ممکن است پوست بینی‌های گوشتی دو حالت داشته‌ باشد:

  • پوست بیش از حد ضخیم است.
  • پوست اضافی باعث ایجاد سوراخ‌های بینی پهن می‌شود.

پوست نوک بینی می‌تواند نازک، یا ضخیم باشد. اگر پوست انتهای بینی ضخیم باشد، باعث گوشتی شدن نوک آن می‌شود. در این شرایط، برای ایجاد نوک بینی، پوست نوک بینی باید طی جراحی نازک‌تر شود.

برخی از بیماران سوراخ‌های بینی پهنی دارند که به‌دلیل پوست ضخیم و اضافی ناحیه سوراخ بینی است. برای کوچک‌تر کردن سوراخ‌های بینی و باریک‌تر به نظر رسیدن فرم کلی بینی، باید از روشی خاص استفاده شود تا پوست این ناحیه نازک‌تر شود. در طی این روش، پوست اضافی سوراخ بینی برداشته‌شده و باعث کوچک‌تر شدن آن می‌شود.

جراحی بینی گوشتی

جمع بندی

امروزه روش‌های متعددی برای جراحی بینی گوشتی و استخوانی وجود دارد. این امر به‌تمامی افراد با هر نوع بینی کمک می‌کند تا به فرم دلخواه بینی خود دست پیدا کنند.

برای دستیابی به نتیجه مطلوب علاوه بر انتخاب جراح ماهر و مناسب، باید اقدامات مراقبتی بعد از جراحی را رعایت کنید و برای دیدن نتیجه نهایی صبور باشید. عوارض و ورم پس از جراحی بینی گوشتی طبیعی یا فانتزی ممکن است بیش‌تر از عمل بینی استخوانی به زمان نیاز داشته‌باشد؛ بنابراین، در مورد این موضوع نگران نباشید.

در صورت مشاهده هر گونه عوارض غیر طبیعی، می‌توانید از پزشک راهنمایی بگیرید؛ اما می‌توانیم به‌طور کلی بگوییم که در صورت انتخاب روش مناسب جراحی و رعایت نکات مراقبتی که توسط پزشک ارائه می‌شوند، این جراحی موفقیت‌آمیز خواهد بود و هیچ‌گونه خطر یا عوارضی را برای شما به‌دنبال نخواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره دکتر رحمتی

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی
دانشیار و هیئت علمی دانشگاه
علوم پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات پربازدید

خبرنامه

هفته نامه جراحی زیبایی دکتر جواد رحمتی

به بالای صفحه بردن